nyt mål, at drikke vand hver dag.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
nyt mål, at drikke vand hver dag.
Nu skal jeg tage mig sammen med at drikke vand,
Drikker sjældent vand, drikker saft som er light eller sodavand som er light. Så nu må jeg på vandvognen.!

Har aldrig været god til at drikke vand,
Synes det er for kedeligt.
(underligt)

Er der andre som ikke er god til at drikke vand, og drikker i stedet for alt muligt andet?

Knus Christine
15 år13. april 2009 kl. 18:44
#2
re: nyt mål, at drikke vand hver dag.
Jeg drikker næsten KUN light sodavand i hverdagen... Synes bare det smager fantastisk, endnu bedre end alm. sodavand, så når jeg står imod de søde sager føler jeg at jeg må belønne mig selv med et eller andet, og det bliver så light sodavanden. Her på det sidste har det været så slemt at jeg stod op om morgenen og drak cola zero til min havregrød, drak det i skolefrikvartererne og bællede flere liter om aftenen ved tv'et... Og det føles bare SÅ usundt! Tænk al den aspartam....

Det er til gengæld også UHYRE dyrt... Jeg har prøvet at erstatte det med kaffe og te om morgenen men det er ikke altid jeg lige har overskud til at koge vand osv (kæft, jeg lyder doven xD) og resten af dagen kommer jeg nogen gange noget citron i noget iskoldt vand og så er det nemmere at drikke. Jeg kan også godt lide brusevand, så nogen gange køber jeg det, men det er også dyrt...
15 år13. april 2009 kl. 18:55
#3
re: nyt mål, at drikke vand hver dag.
Jeg har altid et par flasker koldt vand stående i køleskabet, og nogle isterninger med små stykker lime, citron, appelsin osv. Så får vandet lidt smag som gør, at det er interessant at drikke. Men jeg kan 100% godt følge jer begge i, at vand bare er kedeligt. Jeg tager også tit mig selv i kun at ha' fået lightsodavan hele dagen (med undtagelse af på arbejde, der drikker jeg kun vand *pudser glorien* :D).
15 år13. april 2009 kl. 19:18
#4
re: nyt mål, at drikke vand hver dag.
Jeg drikker forholdsvis meget vand, normalt dog med brus. Jeg har fundet den blå fra Lidl, som er rigtig god og da prisen kun er kr. 4,50 pr. 1½ l. er det til at overkomme. Endvidere drikker jeg til hverdag 1 kande ingefærthe, bestående af ca. 20 g. frisk ingefær, 10 g honning, 2 spsk. citron, 2 spsk. hyldeblomstsaft og 0,9 l vand. Det kan drikkes både varm som kold. Det drikker jeg på arbejdet i stedet for kaffe. Jeg har svært ved at drikke alm. the pga. garvesyren.
15 år14. april 2009 kl. 07:22
#5
re: nyt mål, at drikke vand hver dag.
Væske er nu noget underligt noget..

Når jeg er hjemme drikker jeg rimelig med væske. Jeg har svært ved at få mere end 2,0 liter ned af rent vand om dagen.

Men min metode er at købe vand på flaske fra fx aldi. Har så 2 stående med vand hele tiden. Jeg er ikke så god til at drikke det når det er kold fra køleskabet. Men har mine to flasker med mig.. Det gør at hver gang min lille "ekstra" sult kommer frem.. eller jeg er tørstig drikker jeg vand istedet for sodavand, juice eller lignende..

Jeg er stoppet helt med at drikke sodavand.. Jo mere jeg taber mig desto mindre vil min mave have brus...
15 år14. april 2009 kl. 07:56
#6
re: nyt mål, at drikke vand hver dag.
Tips! Som erstatning for sodavand kan man drikke mineralvand og så komme en lille smule saft eller endnu bedre juice i. Det giver en god smag! Det samme kan man f.eks. også gøre med øl... så får man en lettere øl...

God dag til alle
Susan
15 år14. april 2009 kl. 08:11
#7
re: nyt mål, at drikke vand hver dag.
Jeg drikker næsten 2L vand om dagen. Jeg skulle tvinge migselv til at drikke det i starten men nu går det heeeelt fint.

Jeg plejer at tage det med ind til min computer og så hver gang jeg vil ud i køkkenet så tager jeg en sluk vand i stedet. Og nogle gange bare når jeg kommer i tanke om det så drikker jeg en halv liter hvis jeg kan. Men til måltider plejer jeg også at drikke en halv liter, for mens andre spiser eller man sidder og venter så drikker jeg vand for at holde mig fra andet.

Du skal nok tvinge dig selv til det i starten men efter en uge så kommer det helt normalt. Og kroppen har det meget bedre.
15 år14. april 2009 kl. 14:28
#8
re: nyt mål, at drikke vand hver dag.
Den lidt underlige ulempe ved at drikke så meget vand hele tiden er at man skal tisse konstant :) Hvad der kommer ind skal ofte ud igen... hehe

15 år15. april 2009 kl. 15:27
#9
re: nyt mål, at drikke vand hver dag.
Uha jeg har lige købt den nye Pepsi Max med mojito-smag (lime og mynte), kæft hvor smager den godt!! Den her bliver jeg helt klart afhængig af kan jeg godt mærke... Hvis I nu alligevel skal have light-sodavand en enkelt dag, så kan den virkelig anbefales!
15 år15. april 2009 kl. 17:42


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });