vægt m. fedtmåler osv.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
vægt m. fedtmåler osv.
Øv, har købt en ny vægt for et stykke tid siden og den svinger rigtig meget selvom jeg stiger op og ned og op igen, så er lidt skeptisk med den. Overvejer at gå tilbage til min gamle (uden fedtmåler,vand,muskel) og knogle beregner.

Det gør min motivation ryger lidt ned, pga. den svinger 200-300 g. ved at den måske bliver flyttet en cm. Og det vil jeg jo helst undgå på min vejningsdag. så tilbage til den gamle :)
Min kusine var på besøg hun vejer 77 kg og er 174 cm høj.
Men den målte hendes fedtprocent til 45 % hvilet jeg mener overhovedt ikk kan pas :S

Såå nu går jeg tilbage til den gamle!

Er der andre der har samme problem?

Knus Christine
15 år6. april 2009 kl. 17:37
#2
re: vægt m. fedtmåler osv.
Ja de vægte som kan alt mulige holder ikke en meter - jeg er også på den traditionelle igen uden alt det lir.
15 år6. april 2009 kl. 18:31
#3
re: vægt m. fedtmåler osv.
Hejsa

Jeg har en Tanita som jeg gav ca. 1200 kroner for i sin tid for en del år siden...
Den er super præcis. Men jeg skal stå helt stille for at den gider veje mig :D Den måler dog ikke knogler, vand m.m. kun vægt og FE%

Men det er vigtigt at huske at FE% bl.a. påvirkes utrolig meget af den mængde væske man har i kroppen... og igen der er utrolig meget der påvirker vores mængde af væske i kroppen: Stress, mængde af drikke og føde dagene op til vejning, fysisk tilstand inden mpltagningen, alkohol, temperatur i vejret, menstruation og med garanti en masse andre ting :)
Alt vores kropsvæv består af en del vand og fedtmåleren sender små strømninger fra den ene fod til den anden. Vandet i kroppen leder strømningerne. Fedt og Muskler indeholder ikke samme mængde vand og på den måde kan fedt målere måle modstanden den møder under vejt og konkludere om det er fedt eller muskler. Derfor har vand så stor en betydning for resultatet.

Nu kender jeg ikke din kusine... men hvis ikke hun dyrker specielt meget sport, så kan hun sagtens veje 77 kilo, være 174 cm høj og stadig have en FE% på 45%. For hvis ikke der er nogle muskler til at opveje den smule fedt hun har på kroppen, så vil fe% automatisk være høj. men igen.. en uge senere vil resultatet måske være helt anderledes pga. bl.a. væske.

Vær også opmærksom på at der kan være forskel i resultatet når man måler gennem fødderne i forhold til at måle gennem hænderne, Da der kan være forskel på hvordan man er trænet forskellige steder på kroppen. Målingen sker altid over den korteste afstand, så når du f.eks måler fra fod til fod, så bruger maskinen de oplysninger du har indtastet (vægt, højde m.m.) til at udregne hvor meget fedt der er i hele kroppen. Hvis din kusine så har knap så meget muskelkraft i benene men nogle rigtig stærke arme, så vil hun få et helt andet resultat ved at måle på en håndholdt fedtmåler :)

Men noget helt andet er... Den skal da ikke svinge 2-300 gram på få sekunder! :(
Har du tjekket om den kan stilles på fødderne? man har "skruefødder" som jeg lige justerer i ny og næ :)

Pøj pøj med det.. og virker den ikke så gå ned og klag, hvor du har købt den! Så må de finde en model til dig, der er mere præcis! :) :)
15 år8. april 2009 kl. 05:17
#4
re: vægt m. fedtmåler osv.
At den svinger ved at blive flyttet kommer på ingen måde bagpå mig - prøv at undersøge om den står i vatter, for hvis den ikke gør det, så regner den ikke rigtigt :)

Jeg har valgt at stille min vægt et sted hvor den ikke er i vejen. Jeg har sat små mærker på gulvet, så jeg ved hvor den skal stå, når jeg har flyttet på den, for så er jeg rimelig sikker på, at den har det samme udgangspunkt hver gang jeg vejer mig. Jeg bruger nu ikke vægtens tal til så meget andet end en retningssnor - om det går den rigtige vej.
15 år10. april 2009 kl. 13:55


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });