Tilbage i fed form...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
Tilbage i fed form...
Så er jeg tilbage igen... er simpelt hen eksploderet og har f.eks. taget 7 kg på... på kun 2 måneder... dvs. jeg har taget en 12 kg på, på lidt over et halvt år.
Surt!
Og nu skal det af!
Jeg kickstarter med en uges pulverkur, mens jeg kommer i gang med motionen - er begyndt at lunte (var i topform i sommers, men det går hurtigt af) og skal starte til spinning i morgen - første gang siden august...
Og så skal den ellers stå på sund kost - dvs. spise små sunde måltider hver 3. time og en masse motion!
Jeg er meget lille 151 - og vil tabe mig 20 kg. I dag har jeg måtte erkende, efter at have besøgt vægten, at jeg er røget lige over de 30 bmi - og er altså decideret FED!

Jeg suger opmuntrende ord til mig.

Kærlig hilsen
Susan

PS. Hvis der er ligesindede som bor på Østerbro eller der i nærheden, vil jeg gerne mødes til fælles støtte og evt. træning.
15 år5. april 2009 kl. 21:38
#2
re: Tilbage i fed form...
Hej
Min vægt er også eksploderet og jeg har nu min højeste vægt nogensinde, men der skal godtnok meget energi og motivation til for at vende skuden så vægten går den rigtige vej.

Held og lykke med vægttabet

Anja
15 år6. april 2009 kl. 15:54
#3
re: Tilbage i fed form...
Tak skal du have! Og lige måde!

Problemet har også været, at jeg simpelt ikke har kunne komme i gang... og det er jeg så heldigvis nu! Så det er da et skridt i den rigtige retning.

Susan
15 år6. april 2009 kl. 15:58
#4
re: Tilbage i fed form...
Me too!! Var ellers så glad for mit vægttab selvom det kun drejede sig om 5 kg men nu er de allesammen hoppet på mig igen - SUK!

Men okay, jeg skal også lige love for at den i de sidste 2 mdr. har stået på regulær overspisning især i weekenderne. I søndags fik jeg fx. fortæret en halv gulerodskage til den nette sum af 2200 kcal, det er flot ikke?? Og det var naturligvis udover alt det andet jeg fik ædt i løbet af dagen :-D Så det kan jo ikke rigtig komme bag på mig at jeg har taget på...

Det virker bare fuldstændig uoverkommeligt at skulle indstille sig mentalt på at sige nej til alting igen. Men der er jo ingen vej uden om.

Hvad er det som har gjort at I har taget på igen?

Og hvad skal vi gøre for at komme ud af den her onde suppedas og op på hesten igen? Jeg kan næsten ikke overskue det!
15 år7. april 2009 kl. 22:56
#5
re: Tilbage i fed form...
For mit vedkommende er årsagen nok, at jeg holdt op med at dyrke motion hver dag til ingenting. Desuden har jeg læst hjemme - dvs. jeg har siddet p min fllade det meste af tiden og har været meget inaktiv i det hele taget.
Og så er det blevet til en del take-away kombineret med almindelig mad i for store portioner samt alkohol. Jeg er chokoeret over så hurtigt det er gået, på den anden side, så har jeg også fået en flyvende start. Jeg er klar over, at det ikke er fedt, jeg har tabt, men det er opmuntrende at der "sker noget".

Held og lykke
Susan
15 år8. april 2009 kl. 07:05
#6
re: Tilbage i fed form...
Nåh, jeg er sprunget af pulverkuren et par dage før forventet, men jeg blev simpelt hen dårlig... er startet på den sunde kost efter nogle simple principper og er også ved at komme godt i gang med træningen.

God påske til alle.
Susan
15 år11. april 2009 kl. 14:01


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });