Ny herinde

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
Ny herinde
Hej...

Jeg har tilmeldt mig herinde i dag, da jeg er nødt til at få styr på min mad.
Jeg vejer ca. 20 kg for meget og har den sidste mdr. været tilmeldt et kanont slanke koncept i mit fitness center. Der er bare ikke sket noget, andet end jeg har taget 700 g. musklemasse på, men ikke tabt noget fedt.
Så nu skal kosten med.
Men når jeg sidder og læser rundt omkring herinde. Så undre jeg mig lidt. For der er mange der siger de spiser omkring 1200 kcal, men min diatist siger at jeg skal spise omkring 1900 og så vil jeg tabe mig.
Det skal lige siges at jeg dyrker motion min 3 gange om ugen i min. 1½ time med personlig instruktør, så jeg virkelig bliver presset. Men synes alligevel at 700 kcal er en stor forskel.
Så er der en bestemt grund til at der er så mange herinde der holder sig omkring de 1200 kcal.
Hilsen
Heidi
15 år4. april 2009 kl. 17:38
#2
re: Ny herinde
Hej
Grunden til ay mange herinde indtager 1200 kcal er fordi det er det laveste anta kcal som vi skal indtage ifølge programmet og dermed også ifølge officielle kilder.

Personligt må jeg indtage 1600 kcal om dagen så jeg ligger altså over de 1200 kcal. Men det er jo et individuelt valg om man vil indtage mere end de 1200 kcal.

Velkommen til herinde

Anja
15 år4. april 2009 kl. 17:54
#3
re: Ny herinde
Hvis du er aktiv, hvis du vejer meget, og hvis du er meget høj, så kan det sagtens være du skal indtage mere end 1200kcal.

Jeg er ret lav (160cm) og på dage hvor jeg går i skole og kommer hjem skyder jeg gerne for 1200kcal eller 1000 endda. Men dage hvor jeg dyrker motion, jeg har været ude og købe ind osv. måske 1600kcal får jeg? Måske mere, jeg går også over min forbrænding og jeg er ret sikker på jeg er mere på 1500kcal end 1200kcal når det kommer til stykket.

Men synes dog det lyder lidt højt med 1900kcal. Men prøv det, hvis du taber dig i et rimeligt tempo så er der jo ikke noget i vejen.
15 år4. april 2009 kl. 21:04
#4
re: Ny herinde
For mig handler det hele om kommunikation med min krop.. Den første uge jeg var igang var det meget svært ikke at indtage alt det junk jeg plejede.. Men hvis man laver en ændring om ugen, en om dagen osv.. Så kommer det af sig selv at man får styr på det..

Pt har jeg ikke svært ved at sige nej til mad.. Men mine tanker har også forandret sig.. Hvis man vil tælle så syntes jeg det er en god ide.. Jeg tæller ikke pt da jeg føler jeg kan styre det.. Og kan se at vægten (engang imellem) rykker sig ned.. Men mit motions niveau er ikke så højt som dit..

Du skal også tænke på at din krop er i forsvars position lige nu.. Og holder derved på fedt og væske..
15 år5. april 2009 kl. 08:40
#5
re: Ny herinde
Hej...

Oki mange tak. Tror jeg lige vel give det diatisten en chance og så fortsætte som jeg gør nu. Også fordi det er i samarbejde mellem instruktøren og diatisten, fordi det er skruet sammen som det er.
Også fordi jeg kan se de andre taber sig på koncepten. Så tror måske at det har noget at gøre med at jeg har været kanont stresset.
Så mange tak for alle svarene.

Knus
Heidi
15 år5. april 2009 kl. 09:36


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });