vendt tilbage

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
vendt tilbage
sidst jeg prøvede at tabe mig gav jeg op- men men det vil jeg altså ikke- nu har jeg på egen hånd tabt mig 3 kg og tænkte at nu ville jeg gerne ha støtte her igennem- synes det med mad indtastning kan være svært for med 3 børn er det ikke altid jeg "husker" at veje maden og ikke alt giver sig selv hvad det vejer.
jeg er heller ikke ret god til at finde ud af hvad jeg gør forkert når tabellen skriver at jeg kun har indtaget og dyrket motion så jeg taber mig 287 gr - hjælp mig synes sku det er svært
15 år31. marts 2009 kl. 17:10
#2
re: vendt tilbage
Du får da gerne lidt støtte fra mig :-) Hvis det var nemt at tabe sig, så havde vi nok gjort det noget før - ikke?

Jeg vil anbefale dig, at sætte flere mindre delmål. Det bliver så uoverskueligt når man skal tabe 25 kg, eller det gør det i hvert fald for mig. Det, der har hjulpet mig af med de første 10 kg er Charlotte Hartvigs bog, "Den Store Skrumpebog". Den kan købes i Bilka og måske Føtex. I den bog er der mange anvisninger og gode madvarer, som man ved hvad vejer - f.eks. 2 fiberkiks med en Leende Ko Light osv. I løbet af dagen spiser jeg meget slavisk og gerne nogenlunde det samme dag efter dag - det kan jeg overskue. Mht. aftensmaden er jeg lidt mere kreativ, men vejer alting. Det er selvfølgelig noget nemmere, når jeg kun har mig selv at tænke på. Håber du kan få manden til at hjælpe dig omkring aftensmaden, så du kan holde lidt fokus på dig selv.
15 år31. marts 2009 kl. 18:40
#3
re: vendt tilbage
Hej - ja det er svært. Jeg skal også tabe mange kilo.

Jeg synes ikke min forbrænding er så god mere. Jeg går mellem 8.000 til 14000 skridt hver dag.

Efter påske skal jeg begynde på et sommergymnastik hold ( Pilates ) håber så at få gang i forbrændingen.

Jeg prøver at spise ca. 1200 kcal pr. dag.

Er lige kommet hjem fra Prag - jeg må sige de lever MEGET fedt.
Så jeg er spændt på at veje mig på onsdag.

Jeg vil gerne støtte - alt det jeg kan. Op med humøret, på med vanten, kom ud i det dejlige forårsvejr, lev livet, det er nu du har det. Vær glad for alt det du taber dig, selvom det "kun" er 200 g, sig til dig selv at så længe du taber dig, HAR DU IKKE TAGET PÅ. Fint ikke ?
Lad os snakkes ved. Knus
15 år1. april 2009 kl. 08:34
#4
re: vendt tilbage
Jeg er også med i støtten.. det har givet mig et kick at se jeg ikke er alene om mine tanker og frustrationer. Især når vægten ikke helt vil som jeg vil..

Min motivation er lige nu at se vægten falde ned til det næste kilo antal.. Jeg er gået fra 80 til 79 i denne uge.. Og nu satser jeg på at den hedder 78 inden vi skal på påskeferie med svigerfamilien!
(selvom det bliver svært at tabe sig der, da mad og vin stømmer på bordet som om vi aldrig havde spist før)

Skriv endelig.. Og gerne om de ting som du føler er totalt underlige og mærkelige..

Som en lille ting til det med at du ikke skriver det hele ind.. Jeg skal ikke alt mit madforbrug ind. Men det hjælper at kunne kontrollere sig selv engang imellem...

God fornøjese.. Marie
15 år4. april 2009 kl. 08:45


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });