VAND

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
VAND
Hej Alle!

Kunne godt tænke mig lidt viden om vands indflydelse på forbrændingen så håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg drikker selv de 2 liter om dagen som er anbefalet, har hørt at det skulle være godt for forbrændingen, og så gir det jo en form for mæthedsfølelse. Tilgengæld har jeg også hørt at det ikke er sundt at drikke alt for meget vand? Tænkte om der måske var nogen der vidste hvor grænsen lå? og hvvorfor man evt ikke ksla drikke for meget.
15 år12. marts 2009 kl. 14:16
#2
re: VAND
man skal ikke drikke for meget for så skyller det vitaminer og mineralerne ud af kroppen, mængeden varierer jo alt efter hvor meget du sveder og om det er varmt, :)
15 år12. marts 2009 kl. 22:26
#3
re: VAND
Det er noget med du skal tage din vægt, dividere med to og flyt kommaet, så får du den mængde vand du skal have. Man skal bare huske der også er vand i mad.

2 liter er godt. Hvis du drikker virkelig for meget kan du dø af det. Hvis du skyller salt ud fks. Og vand du drikker til motion skal lægges OVEN i de 2 liter, så der burde ikke være et problem. Man skal drikke rigtig meget hvis man skal drikke for meget.
15 år15. marts 2009 kl. 07:01
#4
re: VAND
Jeg ved desværre ikke hvor grænsen ligger, men vil også også gerne selv vide det.. Jeg drikker rundt regnet 4 liter væske, og oveni kommer jo det der er i den mad jeg spiser..

Så vidt jeg har kunne læse kan for meget væske resultere i at man 'skyller' vigtige salte ud af kroppen.. Fandt følgende på fitnews.dk

"hyponatriæmi :
hyponatriæmi betyder overført »for lav koncentration af natriumklorid i blodet«. Natriumklorid (NaCl), som også er en betegnelse for salt, er en elektrolyt, som spiller en vigtig rolle for væskebalancen og muskelarbejdet. Salt er altså en nødvendig komponent, når der skal distribueres vand rundt i kroppen. Når du f.eks. sveder, mister du således både vand og salt. Mister du for meget salt, kan det udløse hypernatriæmi, hvilket fysiologisk set betyder, at kroppen ikke længere er i stand til at føre vandet rundt i kroppen. Så selvom man indtager masser af vand, bliver man altså dehydreret, idet vandet ikke kan komme videre fra mavesækken og ud i blodet og videre til muskler og organer. Det er også muligt at få vandforgiftning uden at svede alt saltet ud. Overhydrering i et køligere klima, som f.eks. Danmark, kan altså også lede til for lave saltniveauer i blodet. Det sker, når man indtager alt for meget væske, som dermed fortynder saltkoncentrationen, idet blodplasmaet (den flydende del af blodet) stiger. Indtagelse af for meget vand betyder også, at vi tisser meget. Derved udskilles store mængder vigtige salte, som kroppen og ikke mindst nervesystemet har brug for. Husk på, at hypernatriæmi er et spørgsmål om saltkoncentration og ikke hvor store mængder væske man indtager! Symptomerne, som er meget lig dem for dehydrering, kan således være apati, desorientering, kvalme, hovedpine, mavebesvær (overfyldt mavesæk, hvor væsken ikke kommer videre), kramper og træthed. Nogle får dog slet ingen eller meget få symptomer. Hvis tilstanden ikke behandles, kan det lede til coma og i sværeste tilfælde død. "

Har dog ikke været i stand til at finde ud af hvor meget for meget er :(
15 år16. marts 2009 kl. 11:10


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });