Spiser jeg mon for lidt?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
Spiser jeg mon for lidt?
Hejsa,

Jeg har stået stille med vægten i en måned nu! Jeg har nu tænkt jeg vil prøve at skrive ind hvad jeg spiser og drikker i løbet af en dag!

Og jeg troede faktisk jeg spiste for meget pga. jeg ikke tabte mig, men jeg tror sku jeg spiser for lidt! Indtil nu i dag har jeg indtaget 547 kcal. Og det skal siges at jeg har spist mere end jeg ville have gjort, fordi jeg blev opmærksom på hvor lidt jeg spiste. Og jeg regner ikke med at spise særlig meget mere end aftensmad i dag! og så lige et stykke frugt senere. Men så kan jeg jo godt se den er helt galt! Jeg tror sku jeg får ca. 1000 kcal om dagen normalt også! Mon det er derfor min vægt er gået i stå! Fordi kroppen sparer på fedtet?? Jeg har oplevet de dage hvor jeg selv synes jeg har spist lidt usundt, er der ha jeg tabt mig dagen efter!

Jeg vil i de næste par uger prøve at taste ind hvad jeg spiser og drikker. Men hvordan gør i andre, tager i bare sådan ca. mål, eller vejer i hver eneste måltid. Synes aftensmaden er svær at skulle taste ind!
15 år7. marts 2009 kl. 13:26
#2
re: Spiser jeg mon for lidt?
Jeg vejer ALT. Og jo det er ret besværligt, men synes lissom jeg er nødt til det. Men ang. aftensmaden, så laver jeg kun til mig selv, så jeg er selv herre(inde) over hvad, hvor meget og hvordan. Jeg plejer bare at have en blok liggende på hvor jeg skriver mængder ned på, og så taster jeg det ind her når det lige kan lade sig gøre. Synes egentlig ikke det er så besværligt mere, gør det til et lille 'ritual' ;D

Men det mede at spise for lidt tror jeg du har ret i, jeg spiser også omkring de 1000, (og taber mig heller ikke rigtigt) og så synes jeg endda jeg har spist rigtig meget. Den er svær..
Men held og lykke hvertfal' :D
15 år7. marts 2009 kl. 14:32
#3
re: Spiser jeg mon for lidt?
Jeg taber mig når jeg spiser mellem 1000-1500. Kan simpelthen ikke spise over 1500, men nogen dage prøver jeg at spise mere end jeg plejer, for at få gang i stofskiftet.
15 år7. marts 2009 kl. 16:39
#4
re: Spiser jeg mon for lidt?
Problemet med at vægttabet går i stå er nok, at du ikke spiser ret mange måltider om dagen, så dit stofskifte går i stå.

Hvis du spiser mange små måltider (6+) så bliver det hele tiden holdt igang, og derved forbrænder du mere.

Så bare spis et halvt æble eller et par rosiner engang imellem, så din krop hele tiden har gang i forbrændingen.
15 år7. marts 2009 kl. 17:47
#5
re: Spiser jeg mon for lidt?
Jeg spiser normalt lidt over 1500 kcal om dagen - mindre end det kan jeg ikke rigtigt klare mig med...

Med hensyn til at veje alt, så: JA! det gør jeg i høj grad. Jeg har ligesom yummiekiwi en blok liggende fremme på køkkenbordet og køkkenvægten ved siden af og selv et glas mælk bliver vejet. Jeg har opdaget, at hvis jeg gætter rammer jeg alt for meget ved siden af...
15 år7. marts 2009 kl. 17:50
#6
re: Spiser jeg mon for lidt?
Jeg vil tro at det er skidt at spise så lidt og så kun et enkelt måltid. Jeg vejer også al min mad og skriver pligtskyldigst ind her hver eneste dag. Har også en lille bog jeg skriver i, hvis der indgår mange ingredienser jeg skal huske. Jeg får ca. 5 måltider hver dag og får altid morgenmad.
15 år7. marts 2009 kl. 19:10
#7
re: Spiser jeg mon for lidt?
Hej - kroppen har også brug for fedt og at forbrænde fedt, så spis laks, nødder avocado osv, ikke i kæmpe mængder, men 15 mødder eller en avocado i salaten mm.så skal det nok komme igang igen:-)
15 år8. marts 2009 kl. 00:34
#8
re: Spiser jeg mon for lidt?
Gud ja, det er sku da det der er galt, hvordan fanden kunne jeg ikke se det. Har jo før været på min "lynkur" hvor jeg tabte mig meget af at spise hele tiden. Det er sku da det jeg har glemt. Jeg har smidt alle mellemmåltiderne ud. Tænk at jeg ikke engang kunne se det:-) Jeg skal vist til at lave nogle små pakker til at have med i løbet af sådan en dag! Det vil jeg lige prøve at gøre igen, for at se om det ikke er der det er glippet!
15 år8. marts 2009 kl. 09:11
#9
re: Spiser jeg mon for lidt?
Jeg vejer også principielt alt, men da vi har frokostordning, hvor jeg arbejder er jeg til min frokost nødt til at sjusse mig frem til vægten. Jeg har indimellem taget stikprøver og konstaterer egentligt at jeg tror at min mad vejer mere en de gør. Jeg skal indtage iflg. madital ca. 1200 kcal. om dagen og det går egentlig ok med det. der er naturligvis nogle dage, hvor jeg spiser mere, men så bliver det opvejet af den mængde motion jeg har dyrket den dag. Jeg prøver også at skrive al min mad ind her på hjemmesiden, men mangler en del varer, så der gætter jeg også engang imellem. Det kunne være rart med nogle flere varer at vælge mellem, men mon ikke også det kommer. Jeg ved godt jeg selv kan lægge dem ind, men deg får I andre jo ikke glæde af. Alt i alt er jeg rigtig glad for at have fundet denne hjemmeside og at vi herinde kan støtte op om hinandens vægttab.
15 år8. marts 2009 kl. 13:00
#10
re: Spiser jeg mon for lidt?
med hensyn til at veje maden så skal jeg lave mad til en hel famile om aftenen, så der bliver det nok lidt svært, men ellers må jeg jo bare i gang med at veje har allerede en vægt så den skal jo bare stå fremme hele tiden. i løbet af dagen hvis jeg ikke lige har fået smurt en ordenlig madpakke ja så må man jo sjusse sig lidt frem. :-)) men nu skal jeg for alvor igang imorgen, for idag blev bare en dagen efter dag.
15 år10. marts 2009 kl. 23:01


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });