Væske indtag

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
Væske indtag
Hej alle sammen,

Der er noget der undre mig lidt! Det er jo sundt at drikke vand. Men hvis man nu drikker en halv liter væske inden man går i seng, så vejer man ½ kg mere om morgen! Hvorfor fanden det, når van d nu er så sundt!! Hvordan kan man komme over den væske svingning i vægten, er det eneste man kan gøre, at veje sig 1 gang i ugen! Synes jo også det er fjollet ikke at drikke væske om aften, bare fordi det giver udslag på vægten!

Noget andet, jeg læste at hvis man drikker meget væske, vil man tabe sig nemmere, hvorfor det, og passer dette?

På forhånd tak!
15 år6. marts 2009 kl. 23:56
#2
re: Væske indtag
1 liter vand vejer 1 kg. Meget simpelt. Men kan jo ikke forvente at kroppen slipper en hel liter vand over natten.
15 år7. marts 2009 kl. 00:13
#3
re: Væske indtag
Nej okay kan lige prøve at gøre mig lidt mere klar!

Hvis du spiser 500 gram chokolade og 500 gram gulerødder. Så vil du jo i nuet tage 500 gram på! Men altså der er jo flere kcal i chokolade, hvis i forstår hvad jeg mener!
15 år7. marts 2009 kl. 10:28
#4
re: Væske indtag
Der er intet energi i vand, men stadig vægt.
Bliver lidt urolig for, om du vil holde op med at drikke vand. Jeg har haft 2 lange perioder hvor jeg udtog minimalt med væske fordi at jeg var bange for at der var kalorier i. :-(
15 år7. marts 2009 kl. 16:34
#5
re: Væske indtag
Mange er ikke klar over, at når man er overvægtig, er en stor del af vægten allerede væske som kroppen har oplagret i fedtet.

Hvis man ikke drikker så meget, så gemmer kroppen på mere af vandet, ligesom en kamel gør, fordi at den ved at den ikke får så stor mulighed for at få det, så den laver depoter.

Hvis man derimod drikker rigeligt med væske (mindst 2 liter dagligt), så gemmer kroppen ikke på de store mængder, og derfor taber man sig mere.

Så hvis du drikker mere, taber du dig mere...

Håber at det hjalp lidt :)
15 år7. marts 2009 kl. 17:52
#6
re: Væske indtag
Jeg tror du er lidt for nøjeregnende. Selfølgelig sveder du også noget af vandet ud når du sover, og i øvrigt så tisser du det jo også ud om morgenen før du går på vægten. Du skal netop drikke vand før du skal sove fordi du går 8 lange timer uden det, derfor er dit tis også mere gult om morgenen.

Jeg kan slet ikke forstå der kan være nogen tvivl om at vand er sundt? Selvfølgelig vejer det da noget! Er det ikke også noget med at 80% af din krop er vand. Køb dig en vægt der viser fedt procenter eller mål digselv. Du skal ikke tage talene på vægten så tungt hver morgen, det er bedre at se på det overordenet over en uge fks. I øvrigt stræber vi jo ikke efter en idealvægt, men et idealt billede i spejlet ikke også?
15 år8. marts 2009 kl. 08:05
#7
re: Væske indtag
Jeg er slet ikke i tvivl om at vand er sundt!!! Overhovedet ikke. Når jeg spørger om noget er det fordi jeg er nysgerrig. Jeg synes bare det var en sjov observation at når man drikker vand så tager man på!

Det som Harlund skriver synes jeg giver rigtig meget mening, og det var lige netop den forklaring som jeg ledte efter:-)

Men tak for svar alle sammen!
15 år8. marts 2009 kl. 09:09
#8
re: Væske indtag
Det er da klart at hvis jeg vejer mig. Så drikker en halv liter vand, og så vejer mig igen, så vejer jeg hvad jeg vejede plus en halv liter! For så er vandet jo bare i min mavesæk.
15 år8. marts 2009 kl. 16:40
#9
re: Væske indtag
Hvis du spiser 500g chokolade og 500g gulerødder, så vejer du altså også 500g + 500g mere, end lige før du spiste. Det er bare ikke hele vægten som bliver i kroppen - det er jo derfor vi omregner de ting vi spiser til et energiindtag og ikke kun regner i ren vægt.
Det samme gælder også for ting du drikker, f.eks. vand. Og da der ingen energi er i vand, tager du ikke på i fedt eller muskler af at drikke det.
15 år10. marts 2009 kl. 13:13
#10
re: Væske indtag
Hejsa alle sammen,

Tak for alle jeres svar! Vil lige runde indlægget af med at sige: AT nu har jeg forsøgt det med at drikke min. 2 liter vand om dagen. Og ih hvor det funker rigtig meget! Så tak for inspirationen!
15 år10. marts 2009 kl. 17:01


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });