Stilstand hvor længe?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1
Stilstand hvor længe?
Jeg har i de sidste 14 dage haft stilstand i mit vægttab og er så endeligt gået under 76 kg her til morgen. Jeg ville høre om nogen har bemærket et bestemt mønster omkring stilstand i vægttab, for jeg gik jo 5 kg ned og så netop denne frustrerende tid hvor jeg dog har hold mig til de kalorier jeg skulle. Før i tiden ville jeg have opgivet og tænkt, så duer denne måde at tabe sig på heller ikke. Eller jeg kan ikke tabe mig.

Men måske der er mønster? Og når vi finder det, så vil vi forstå og acceptere i stedet for at blive frustreret og give op.

Så jeg vil lige høre omkring jeres erfaring med stilstand, hvor længe og så videre.
15 år26. februar 2009 kl. 07:37
#2
re: Stilstand hvor længe?
Hej hej,

Det har jeg også erfaret.... Kroppen smider nogle kilo, og så er det ligesom om kroppen skal have lov at stabilisere sig, hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg har lige haft 2 ugers meget meget stille tid. Men havde også smidt 6 kg rimelig hurtigt inden!

Så mit rykker også lidt i etaper!
15 år26. februar 2009 kl. 08:33
#3
re: Stilstand hvor længe?
Har du prøvet at måle dig, for så ville du nok kunne se at cm'erne er svundet. Min krop kan ikke rigtig finde ud af at tabe både kg og cm på samme tid.

Liselotte
15 år26. februar 2009 kl. 11:55
#4
re: Stilstand hvor længe?
Faktisk har jeg lige nu præcis samme oplevelse. Har i løbet af de første tre uger tabt 5,5 kg og hele denne uge har vægten så stået bomstille. Kan se, at jeg måske skal forberede mig på, at det ser lige sådan ud i næste uge :-(
15 år26. februar 2009 kl. 12:39
#5
re: Stilstand hvor længe?
Det er ikke ualmindeligt at vægten kan stå næsten fuldstændig stille i 3 - 4 uger. Det har jeg og andre herinde prøvet en hel det gange.

Det er UHYGGELIGT frustrerende og kan meget nemt føre til at man opgiver, men HOLD FAST - for det nytter!!!

Nogen gange kan man sætte gang i tabet igen ved en dag at spise nogen flere kcal end man plejer, det kan måske hjælpe.

Men det er simpelthen forfærdeligt med sådanne laaange stilstandsperioder, man kan prøve at lade være med at veje sig hver dag i den periode hvis man kan ;-)

Forøvrigt er det en rigtig god ide at bruge målebåndet, som Liselott foreslår? Det er nemlig rigtig at der tit kan være røget nogle cm uden der er røget kg.

Så f.eks. Go' morgen Danmark på tv2 forleden at deres huslæge havde tabt sig min. 10 cm om livet ved kostomlægning og mere motion, men på vægten havde han kun tabt 1 kg!!!
Det er jo helt vildt og fortæller hvormeget muskler vejer mere end fedt, men fylder betydeligt mindre, så hvis du dyrker motion har det også en betydning for at din vægt ikke rykker sig.

Hovedsagen er at du IKKE giver op! Det vil være synd når du nu er så godt igang.
15 år26. februar 2009 kl. 13:02
#6
re: Stilstand hvor længe?
Jeg har aldrig prøvet stil-stående perioder, men jeg kan se et mønster på den graf herinde på Madital. Jeg går lige pludselig ned, så langsomt op så ned under mit 'pludselige nede' og så starter det ellers om igen.

Du siger det er frusterende at du står stille, prøv at tage 100g på hver dag 5 dage i træk! Ja, men jeg forsatte og dykkede så, og sådan er min krop altså.

Prøv at variér din mad både kostmæssigt og kaloriemæssigt. Overvej en smule motion for det kan virkelig sætte gang i tingene (hvis du ikke allerede motionerer)

Hold ud :)
15 år26. februar 2009 kl. 17:32
#7
re: Stilstand hvor længe?
Ved ikke om du er pige eller dreng, men navnet lydet lidt piget!

Jeg vidste ikke selv dette her i starten, mange tager 2-4 kg på når deres mens kommer og mens den er der! Jeg synes det var meget frustrende, men efter jeg fandt ud af hvorfor, lærte jeg bare at leve med det!

Men derudover er det meget normalt at stå stille! Bare du holder vægten så er det flot jo:-)
15 år26. februar 2009 kl. 20:22
#8
re: Stilstand hvor længe?
Jeg tager aldrig på under mens, heldigvis, men jeg tror nu heller ikke at det er det der er Joy63's problem... Det er jo de færreste der menstruerer i 14 dage xD

Jeg vil gætte på at kroppen hviler sig efter de 5kg, og at der bare skal holdes ved, så kommer der gang i det igen... Det er ikke unormalt at der er pauser i et større vægttab.
Men giv ikke op Joy63, Rom blev ikke bygget på én dag, du skal nok nå dit mål! :-)
15 år2. marts 2009 kl. 17:51
#9
re: Stilstand hvor længe?
Jeg giver skam heller ikke op. Det virker bare som et generelt problem at når vi går i stå, mister vi tålmodigheden og dropper af kuren. Og jeg tænkte at hvis vi eller jeg nu fandt ud af, at det er en helt naturlig del, at have stilstand, så må den jo bare accepteres og humøret holdes oppe alligevel ;o)
15 år2. marts 2009 kl. 18:34
#10
re: Stilstand hvor længe?
hej joy63

det er helt naturligt, kroppen skal lige vende sig til den nye vægt og stabilisere sig. jeg har bla selv haft mange stilstands perioder under hele forløbet fra 98,8kg og til de ca 70-72kg jeg ligger på nu. jeg kan især huske min store milepæl at komme under 80 kg og veje de 78kg. jeg holdte alt det jeg skulle men 8 uger gik der før vægten igen bevægede sig nedad efter de 78kg og sådan har det næsten været hele tiden så lang tid på 76kg,74kg og 72 kg . hvis du kikker i min profil kan du se at jeg tabte mig meget i 2007 men mindre i 2008
så fat mod og forsæt den gode vej og giv ikke op. det lønner sig i sidste ende ;O)
lise
15 år2. marts 2009 kl. 21:29



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });