usunde madvarer, men skuffelse bagefter...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

usunde madvarer, men skuffelse bagefter...
Er der nogen der har  tænkt i dag giver jeg mig selv den smag som jeg har savnet så længe. Junk-food osv. Man har gået og set lidt op til det da, det er lang tid siden man sidst har fået det. og synes man godt kan tillade sig det.Men når man så får det synes man faktisk ikke det var så godt som man huskene det. Og man bliver skuffet over det da man har spist nået af det. Og kommer til at tænke på hvor mange kcal. der har været i det man har spist, og så synes man egentlig ikke det smager særlig godt. I forhold til hvad man mindes. Eks. min far og jeg blev enige om for 2 uger siden at tage på grill bar. Selvom jeg allerede havde fået dårlig samvittighed inden jeg tog der op,men vi tog derhen. Vi kommer ind og der dufter af junk-food. Og det var en duft jeg kunne li, så jeg bestilte en burger med pommes frites. Men da jeg havde spist lidt, synes jeg det var virkelig skuffene. For jeg plejer jo at kunne lide det. Og synes det plejene at smage bedre. Så var da temmelig irreteret på mig selv. At jeg havde spist de pommes frites uden egentlig at kunne li det. Og eks. i dag, tænkte jeg på at det egentlig var meget lang tid siden jeg havde fået bearunaise sauce, og jeg har altid været vild med det. Men da jeg smagte det igen. Blev jeg forbavset over at jeg ikke synes om det(det kunne spises) Men det var bare ikke det samme.

Nogen der har oplevet det samme? Knus Christine...
16 år15. januar 2009 kl. 22:28
re: usunde madvarer, men skuffelse bagefter...
Nej, jeg synes alt det usunde smager lige så fantastisk som altid. Nu har vi også et super godt pizzaria :) Men ÆÆÆlsker også franske hotdogs mums, kender bare den bedste pølsevogn, hvor jeg liiiige skal køre en lille omvej. Har dog ikke været der, siden jeg startede herinde igen.
Måske var det mere din irritation over at spise usundt, end den dårlige smag der slår igennem??

Hvordan man ikke kan ldie bearnaise forstå jeg ikke, vi laver den fra bunden med smør og æggeblomme. Mums det er bare SÅ godt... Men spiser det max 1 gang hver måned, ellers så kommer jeg ud på et skrå plan.
16 år15. januar 2009 kl. 22:32
Det er nok lidt det samme måske....jeg fandt ud af i julen at jeg egentligt ikke bryder mig særligt meget om marcipan mere. Det plejer jeg ellers at gumle en del af i julen. Men nu synes jeg bare det er vammel-sødt. Jeg har det lidt på samme måde med flødechokolade. Nu spiser jeg næsten udelukkende mørk - så mørkt som muligt. Den bedste er den på 86 % kakao.
Jeg ved ikke hvorfor - om det er fordi jeg tænker på alle de kalorier der er i. Måske er mine smagsløg ved at ændre sig (det håber jeg lidt) fordi jeg spiser sundere og grovere kost. Men om det kan lade sig gøre ved jeg ikke. Måske er det fordi man oplever smagen "på ny" når man har hodlt en lang pause med det - og så finder man ud af at man egentligt ikke bryder sig så meget om det som man troede.

Forresten: Jeg kan slet ikke lide bearnaise sovs og har aldrig kunnet det så vi er nogle stykker der ikke har den smag Janne :-)
16 år16. januar 2009 kl. 09:06
Hej; jeg har holdt mig fra de ting i et par år efterhånden. OG tro mig; de smager slet ikke som de plejede efter et stykke tid. Det er meget mærkeligt, men man vænner sig bare af med det og synes egentlig det bliver lidt småklamt...
16 år16. januar 2009 kl. 22:16
Faktisk, hvis du spiser noget du ikke kan lide, 10 gange, så begynder du faktisk at kunne lide det. Men der skal lige 10 gange til. Så det er jo meget godt ;)!
16 år17. januar 2009 kl. 09:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...