Spise hvor meget?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

#1
Spise hvor meget?
Hej alle
Da jeg er ny i dette forum er jeg lidt i tvivl om hvor meget jeg må spise af forskellige ting, når jeg skal tabe 12kg.
Er der nogle der ved noget om dette
16 år4. februar 2008 kl. 19:53
#2
re: Spise hvor meget?
Det afhænger jo helt af dit aktivitetsniveau og din vægt og hvor hurtigt du ønsker at tabe de 12 kilo.

Hvis du opretter din profil med nuværende vægt og anslået aktivitetsniveau og i øvrigt indtaster dit mål, så vil programmet lave udregningen for dig.

Du kan selvom om du vil sætte dit mål på 12 kilo ind med det samme eller som jeg og andre tage små bidder ad gangen. Jeg sætter et mål 2-3 uger frem i tiden på 1-2 kilo. På den måde får jeg små succeser på vejen mod det store mål. Jeg ved heller ikke med sikker hed hvor mit endelige mål ligger. Jeg har en ide om at nå 75 og så se på mig selv og sikkert fortsætte yderligere et par kilo, men det vil tiden vise.

Men hvis du indtaster et mål - ca 0,5-1 kilo pr uge er det sunde vægttab. Så beregner programemt hvor stort et energi underskud du skal ha for at opnå det vægttab. Programmet beregner desuden hvor meget du forbrænder med det valgte aktivitetsniveau. F.eks kan det være at du forbrænder ca 10.000 kJ pr dag og målet siger at du skal have et underskud på 2000 kJ. Så har du altså 8000 kJ at spise for :-)

Hvis du taster det mad ind du spiser vil programmet hele tidem på oversigten vise dig hvor meget du har spist, hvor meget du har forbrændt og hvor meget dit energiunderskud skal være for at opnå det ønskede vægttab på den fastsatte tid.

Sig endelig til hvis noget af det her ikke gir mening. Det fungerer nemlig fantastisk. Held og lykke med det.

Kh Karina
16 år4. februar 2008 kl. 22:43
#3
re: Spise hvor meget?
Lyt efter hvad Karina siger - og læs så det her:

(et forældet link er blevet fjernet)
Inklussiv links deri.

og altomkost.dk

Madital hjælper dig til at spise sundt ved at give dig smileys - der til en vis grad afspejler hvor sundt du lever i forhold til de 8 kostråd som sundhedstyrrelsen er kommet med.

Du får smileys hvis du har en aktivitetsniveau på 1,6 (svarer til 30 minutters motion om dagen), hvis du drikker 2 liter væske om dagen, hvis du spiser 600 gram frugt og grønt om dagen, hvis du spiser den rigtige energifordeling, nok kostfibre, undgår sukker i for store mængder, har den rigtige fedtsyrefordeling, spiser nok fisk - og som noget nyt - har den rigtige energifordeling på måltider.

Hvis man arbejder på at få så mange smileys som muligt (især over en periode på 1 eller 2 uger) så lever man sundt.

Du kan også - for at blive klogere - gå ind på Info/mad og se på hvordan det du har spist fordeler sig energimæssigt, fedtsyremæssigt og så videre. Hvis man gør det, så lærer man efterhånden at tage nogle bedre valg.

Prøv dig frem - øvelse gør mester.
16 år5. februar 2008 kl. 09:40
#4
re: Spise hvor meget?
tak skal du ha jeg vil lige kigge på dette
16 år5. februar 2008 kl. 19:15
#5
re: Spise hvor meget?
Tak jeg vil prøve jeg er nok for grøn endnu men det kommer
16 år5. februar 2008 kl. 19:18
#6
re: Spise hvor meget?
Så er dit svar: babysteps.

imdb.com

Du skal ikke forsøge at kunne det hele på een gang. Kik på din nuværende diet og find ud af en uhensigtsmæssighed og korreger den så. Eller kik på de links og find noget du gerne vil - og gør det så.

Ved trinvist at korregere din mad, så ender du med en sund kost. Hvert trin kan sagtens vare 7-14 dage at køre ind (meget, meget længere hvis de skal sidde fast, men efter 1-2 uger er du klar til næste trin).

Tag f.eks. rådet "6 om dagen". Find ud af hvor meget du spiser nu - svarer det til 600 gram? Hvis ikke, så sæt ind her. Er de 300 gram grøntsager? Hvis ikke, så sæt ind her. Varierer du dine frugt og grønt? (et andet kostråd) Hvis ikke så sæt ind her.

16 år5. februar 2008 kl. 21:33


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });