Min mand er for tynd

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse

#1
Min mand er for tynd
Hej:) Jeg kunne godt bruge nogle råd ang min mand der godt kunne tage 8 kg på, Han er 185 cm høj og vejer ca 71 kg
Han spiser stort set intet frugt og drikker primært kun kaffe, øl og en smule vand.
Hjælp vil så godt have ham ind på nogle sunde vaner !
( faktisk lidt grotest da jeg er ved at uddanne mig til slankekonsulent....omvendte verden)

VH Jeanette
4 år16. april 2020 kl. 20:22
#2
Det vigtigste er vel at få en dialog i gang med ham, om hans velbefindende og om hans madvaner. Åbn op for muligheden for små ændringer i de ting han spiser - en halv skive brød mere, en lidt federe ost, mælk og sukker til kaffen, lidt mere aftensmad med fløde. Det kan være svært at øge appetitten når man først er inde i en fast rutine, og især hvis man egentlig ikke har lyst til at ændre noget. Som familiemedlem kan man ikke gå ind og bestemme at der skal ske ændringer, men man kan hjælpe med at afklare hvad personen egentlig selv overvejer og derefter hjælpe med de tiltag personen er åben overfor. Der er også den metode der hedder: Det er mig der køber ind og mig der bestemmer hvad der er til rådighed i skabene og køleskab. Det fører enten til at din mand spiser efter hvad der er... eller stopper med at spise. Derfor opfordrer jeg til dialog. Nogle forstår bedre at de har et problem de skal gøre noget ved, og hvad de kan gøre, hvis det bliver fortalt af deres læge. Lægeautoriteten skal ikke undervurderes.
4 år17. april 2020 kl. 06:32
#3
Tage på
Friske jordbær med fløde kartoffelmos lavet på fløde flødeis serveres med brombær Hjertevafler med flødeis. Tomatsuppe lavet med fløde. Aspargessuppe lavet med friske asparges og fløde Appelsinjuice , æblejuice og faktisk alle drikkevarer med mange kcal.
3 år22. juli 2020 kl. 20:03
#4
Tage på
Hvis han træner så giv ham bananer og kakaomælk til at spise lige efter træning. Dagen inden han træner kan du servere masserer af pasta og rødbeder. Når han hviler sig med film eller computerspil så kan du servere blandede nødder med solsikkefrø og rosiner. Nødderne helst rå.
3 år22. juli 2020 kl. 20:15
#5
Tage på
Der er også pizza med 4 oste, hvidløgsflute, brødskiver med ost der er smeltet i ovnen. Frugtsalat med vanilje-cream. Held og Lykke
3 år22. juli 2020 kl. 20:32


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });