For tynd...

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse

#1
For tynd...
Jeg har brugt Madital i ca. 1 år og har tabt mig 17 kg. Har de sidste 7 måneder ligget temmelig konstant på ca. 61,5 kg, hvilket passer fint til mig. Nu har jeg fået det problem at jeg har tabt mig 3,5 kg mere og det er ikke godt. Min absolutte mindstevægt er 60 kg og nu vejer jeg 58kg.(jeg er 180 cm høj). Jeg ser faktisk temmelig afpillet ud og vil gerne tage lidt på igen. Jeg kan bare ikke.... Har haft nogle tandproblemer hvilket fjerner min lyst til at spise og har været lidt stresset, hvilket gør at jeg mister appetitten. Samtidig er min måde at spise på da jeg skulle tabe mig, blevet så indgroet at det er svært at lave det om. (spiser meget, men ting der ikke indeholder så mange kalorier) Er der nogen der har prøvet noget lignende og har nogle gode råd???

Helle
13 år30. maj 2010 kl. 00:20
#2
re: For tynd...
Tilsyneladende er der ikke nogen aktive på dette forum, som har haft samme problem som du. Nu ved jeg jo ikke, om det skulle have løst sig, men ja, jeg tænker at du med fordel kan skifte til de federe oste, drikke noget med kalorier i, fx drikkeyoghurt eller koldskål i varmen, det behøver jo ikke være usund mad. Spis fed fisk, kom lidt mere dressing på salaten, prøv jordnøddesmør. Sæt et mål, og tast alt ind, som da du tabte dig, og så fyld på. Du kan også snuppe en is, komme fløde i suppen, tage en ekstra kartoffel og alt den slags. Snup et stykke chokolade og en håndfuld nødder ind imellem.

Jeg ved godt, at du ikke har lyst til at komme ind i gamle dårlige vaner, men du må jo gøre noget. En ostemad sammen med guleroden om eftermiddagen, osv, osv. Bare sørg for at du ikke pludselig får alt for meget mættet fedt, men lad energien komme alle vegne fra. Jeg tror også du med fordel kan vække appetitten med dine livretter, og måske skulle du unde dig selv et restaurationsbesøg en gang imellem.
13 år5. juni 2010 kl. 18:47
#3
re: For tynd...
Hmm.. Find ud af hvor mange kcal du skal have for at holde din vægt på 60-62 kg. Og tast så alt ind, ligesom Siri siger.
Selvfølge skal du ikke fråde i kage, men et stykke i ny og næ er vel okay nu, så længe du kan styre det.
Du siger du spiser meget med få kcal i. Hvis du spiser salat, så drys lidt hørfrø, sesamfrø og solsikkekerner over, evt. valnød. Så har du fået alle de sunde fedtsyrer samt lidt flere kcal.
Hvis du har mistet lysten til at spise så drik! Smoothies, som alle siger der er mange kcal i og jeg protesterer, kan der være mange i hvis du sørger for det. Bananer og masser af dem samt lidt fede frugter, fx durian.
(Hvis jeg drikker 1 l. af min normale smoothie får jeg kun 250-350 kcal)

Hmm.. Hyg dig med en lille smule mørk chokolade om aften. Eller tag dine yndlings nødder og overtræk dem med chokolade. Det gad jeg godt spise. Uhm..
13 år9. juni 2010 kl. 09:21
#4
re: For tynd...
Tak for svarene.
Synes sådan set at jeg har gjort som I også ridser op. Jeg spiser fed ost, drikker youghurt og siger bestemt ikke nej til et stykke kage eller chokolade. Jeg spiser brød med mange kerner, men en af de få ting jeg ikke kan lide er nødder og mandler... I har nok ret i at jeg må prøve indtastningen igen... Heldigvis er vægttabet stoppet igen, men 58 kg. er bare for lidt.
Endnu engang tak :o)

Mvh. Helle
13 år10. juni 2010 kl. 21:21
#5
re: For tynd...
Hej Helle

Jeg vil gerne melde mig på banen. Jeg er 28 år, 168 og vejer 51 kg...Jeg startede på madital for en uge siden...da vejede jeg 48 kg. Mit mål er 56 kg...så skulle jeg gerne være dækket ind med BMI'en...jeg har altid været undervægtig, og pga. jeg ikke er typen med røven i sædet...forbrænder jeg en del...
Mine venner og bekendte var begyndt at snakke om, at der snart skulle ske noget med, min vægt...elleres ville de tage afærre...Jeg stoppede på mit arbejde, som medansvarlig i en Cafee...og begyndte at studere...det har givet en hel del mere ro i sindet, jeg føler mig ikke ligeså stresset til hverdag, jeg sover bedre om natten, men glemmer dog stadig at spise...
Jeg er kommet her på madital af to grunde...jeg skal lære at spise (morgen, middag, aften samt mellemmåltider) Jeg skal tage på...
Jeg er typen der kan glemme alt om mad, når jeg er alene...dvs. så lever jeg af kaffe & vand. Og når mand & børn så skal spise aftensmad, ja så spiser jeg en lille portion, da jeg ellers får ondt i maven...min to årige søn kan nogle gange spise mere end mig.

Mit fif til dig Helle:
Jeg er selv begyndt at have mobilen til at påminde mig hver 3. time om at der skal noget mad indenbores...det kunne du jo også gøre...de gør at måltiderne ikke blivere store og få...men tilgengæld mange små måltider, hvilket også siges at være sundt.
Der næst har jeg et andet råd...der hedder spids i farver...rød, orange/gul, grøn, blå/lilla & hvis. Dvs. at du hverdag skal have minimum et stykke frugt/grønt i hver farve...det kan du læse mere om på sideren nutriway.dk & amway.dk

Hilsen Lene
12 år18. juli 2011 kl. 12:19
#6
re: For tynd...
spise i chakra farverne det er jeg fuldt enig i.
12 år18. juli 2011 kl. 12:33
#7
re: For tynd...
Hej

Spændende tanke at spise i chakra farverne. Det glæder jeg til at følge.

Knud
12 år20. juli 2011 kl. 10:40


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });