Det er SVÆRT

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse

#1
Det er SVÆRT
Hej alle.

Jeg synes det er helt vildt fedt, der også er et forum for os der skal kæmpe for at komme op i vægt. Jeg synes det er helt Vildt svært, at få spist nok til at vægten vil stige - og blive deroppe. Den sidste tid er min vægt raslet ned, men min læge begynder at råbe op lidt, og jeg Ved også godt selv jeg skal til at op af igen - det er bare så svært!
Er der andre der har erfaring med vægtøgning (på den sunde, planlagte måde) ?
15 år13. december 2008 kl. 13:03
#2
re: Det er SVÆRT
Da jeg var omkring 4-5 år spiste jeg heller aldrig noget. Jeg var tynd som siv, som min farmor siger. Da det blev for slemt, blev jeg sendt hjem til min farmor i stedet for i børnehave. Hun havde nemlig tiden til at overbevise mig om at jeg skulle spise. Det der i sidste ende fik mig "hooked" på at spise var smagen. Det smagte jo godt.. :p
Det er ikke helt det samme når man er så lille, men jeg tror det er noget af det samme; måske mangler du én der har tålmodigheden til at få dig til at spise?
Da jeg var 12-13 år var jeg oppe på den normale vægt igen :) Det har været helt underligt at skulle den anden vej nu..
15 år13. december 2008 kl. 16:26
#3
re: Det er SVÆRT
Hej amenette og mange tak for dig svar. Selvom situationen er en anden er det alligvel rart at høre fra nogen (:

Ja, jeg tror klart det ville hjælpe med en støtte (og jeg håber det kan blive ordnet), min mor har hjulpet mig rigtig meget det sidste år, og jeg kom op på en bmi på atten faktisk, men så 'gik hun ud i livet igen' og så tabte jeg stille og roligt små ti kg :-/ Men det skal der rettes op på nu. Det er bare så SVÆRT at følge en kostplan og få vægten til at gå op, synes jeg. Og jeg ved godt al begyndelse er svær, men det er svært at blive ved med at være motiveret når det ikke 'bare lige sker'. Hehe, det lyder lidt dovent, men altså. Svært at forstå at vægten ikke bare går op, når jeg spiser mere og så kan det være sådan.
Synes det kunne være dejligt, hvis der var støtte til det herinde, der er masser af støtte til at komme ned - men det har jeg vist ingen problemer med, flov.
15 år13. december 2008 kl. 19:03
#4
re: Det er SVÆRT
Anonym; jeg kender vidst dig. Godt at du prøver at få lidt hjælp den her vej. Jeg håber du finder ud af at få vægten op igen. SÅ kunne det måske blive til noget mere end the, engang vi begge kan det. :)
15 år13. december 2008 kl. 22:56
#5
re: Det er SVÆRT
Hvis jeg på nogen måde kan hjælpe, må du endelig sige til. Min støtte har du i hvert fald.
15 år14. december 2008 kl. 15:44
#6
re: Det er SVÆRT
Hejsa...

Har du overvejet at bruge WeigtGanier som supplement til din kost. Det er ikke så dyrt og let at bruge...
Det er lykkedes mig at øge min vægt fra 68 til 73 kg på omkring 3 mdr. Jeg har ellers aldrig vejet over 70kg i hele mit liv.

---------------------------------------------------------------------------------------------
Basic Hardcore Weight Gainer er en vægtforøger til folk der er rigtig tynde og har meget svært ved at tage på i vægt og derfor har brug for masser flere kalorier og protein hver dag.

Basic Hardcore vægtforøger gør at du får de kalorier du har brug for for at komme i kalorieoverskud som er et krav hvis du vil opbygge mere muskelmasse og tage på i vægt. Der er kun brugt kvalitets Whey protein som proteinkilde i dette produkt så du får det hurtigste optagelige protein på markedet. Som kulhydrat kilde er brugt druesukker som er den hurtigste optagelige kulhydrat kilde. På den måde får du et produkt der virker med det samme. Tag det sammen med Viking Kreatin og få de bedste lovlige resultater der kan opnåes.

Forslag til dosering: Tag 2 måleskeer og bland det op med 400 ml mælk. Produktet kan selvfølgelig også blandes op i vand eller anden form for væske og du bestemmer selv hvor meget væske du bruger.

Start med at tage 2 måleskeer 2 gange dagligt (også dage hvor du ikke træner). Hvis du efter 1 uge ikke har taget på i vægt går du op og tager 3 doseringer dagligt. Hvis du efter denne uge ikke har taget på i vægt går du op og tager 4 doseringer dagligt. Sådan bliver du ved indtil du begynder at tage på i vægt.

"Hvis du gerne vil tage på i vægt og har meget svært ved at tage på i muskelmasse anbefaler vi denne gainer. Hvis du kun har lidt problemer med at tage på i vægt (altså ikke er meget tynd) anbefaler vi Viking vægtforøger.
---------------------------------------------------------------------------------------
Link hvor du kan læse mere...
shop.getbig.dk
---------------------------------------------------------------------------------------

Mvh Stig
15 år11. januar 2009 kl. 09:52
#7
re: Det er SVÆRT
Hej

Jeg har selv kæmpet meget for at tage på. I flere år faktisk. Jeg har på 2 år taget 15 kg på. Jeg kan måske ikke komme med de store redskaber da det var min kæreste som begyndte at give mig god mad med skjulte kalorier.
Nu har jeg så fået barn og er i den anden grøft. Jeg vil gerne tabe mig. Bare 5 kg. Men tanken om hvad der kan ske hvis jeg begynder på alt det slanke halløj kan godt skræmme lidt.

Mit bedste råd er at være glad. Ved godt det er lidt underligt. Men jo mere lykkelig du er, jo nemmere er det at tage på.
15 år26. januar 2009 kl. 10:09
#8
re: Det er SVÆRT
Jeg har taget 14 kg. på de sidste 8 år. Er også blevet 8 år øldre og stofskiftet bliver vel som regel dårligere. Så alderen betyder nok også noget...men en god recept er en dagsmenu af så lidt motion som muligt, sidde stille, spise købemad. Morgenmad rundstykke juice eller cacao, middagsmad gerne et varmt måltid mad med sovs og kartofler/pasta. Alternativt en burger o.lig fra macdonalds o.lig. Efter arbejde/studie supplerer du med en eftermiddagskage - ex. træstamme, romkugle eller en snickers. Til aftensmaden kommer der så lige en pizza, friturestegt kinesermad på bordet. Hvis du er heldig er der appetit til endnu lidt chockolade inden sengetid skyllet ned med - naturligvis ikke sukkerfri cola.

- Den "diæt" har givet mig "gode" resultater. Bon appetit!
15 år28. januar 2009 kl. 21:22
#9
re: Det er SVÆRT
Muchaca: Det er nu en rigtig dårlig idé at begynde at spise kage hver dag og pizza og brun sovs bare for at tage på... Det er bedre at veje lidt for lidt end at forgifte sin krop ved at tage på via de usundeste ting man kan finde.

Der er masser af sunde kilder til ekstra kalorier, som olier, nødder, mørk chokolade osv...
Har man svært ved at tage på, plejer det heller ikke at være en god idé at skippe motionen, så taber man jo bare en masse muskelmasse... En god gang styrketræning burde til gengæld gøre godt :-)
15 år4. februar 2009 kl. 14:02


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });