10-årig pige skal tage lidt på

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse

#1
10-årig pige skal tage lidt på
Hej,

Min veninde har spurgt mig om hjælp til sin lillesøster, så jeg vil meget gerne have nogle meninger/råd.

Så,
Jeg vil spørge jer om, hvordan i mener man skal få en ti-årig pige til at tage lidt på. Jeg vil mene med forskellige sunde snack (som nødder), og erstatte kalorie fattige kilder, med kalorie rige kilder (minimælk-->sødmælk).
Men så vil jeg spørge om det er en god ide at mikse disse tiltag, med hjælp fra weight gainer?


Mvh.
15 år21. maj 2008 kl. 19:26
#2
re: 10-årig pige skal tage lidt på
hvorfor skal hun tage på og hvor er forældrene henne?

Der kan lige pludselig ske en masse med en 10 årige når først hun kommer i pubertet så er det ikke om at se tiden an.
15 år22. maj 2008 kl. 13:31
#3
re: 10-årig pige skal tage lidt på
Pigen bor sammen med sin mor, det var bare lige hendes søster der henvendte sig til mig.

De vil have hun skal tage på fordi hun er ret lille af sin alder.10 år og vejer 22kg. Men du har måske ret, hun kommer nok i puberteten indenfor de næste år, så måske tiden skulle ses an.

Men er det normalt med den vægt i den alder? Ved du Kirsten(andre må også gerne svare)?
Jeg har nemlig ikke så meget styr andet, end dem i min egen alder...
15 år22. maj 2008 kl. 19:44
#4
re: 10-årig pige skal tage lidt på
Ved ikke hvad man skal med en 10 årig. men min søn på 4 år vejer 20 kilo, han er ret høj (nærmest som en femårig) men alligevel er det godt nok MEGET lidt for en ti årig.

Jeg vil da helt klart mene at man bør udskifte mælk og mellemmåltider med sunde fedtholdige ting. Mørk chokolade er og også sundt .

Men i øvrigt må det være en lægelig vurdering om der er et problem, nogle børn er jo bare vanvittigt tynde uden at det betyder noget som helst.
15 år23. maj 2008 kl. 08:48
#5
re: 10-årig pige skal tage lidt på
Jeg vil give veile ret, at det lyder som om hun er lille, men jeg synes der skal en læge henover for at vurdere om det er okay, hun er måske bare en lille spirevip
Hvordan er moren og søsteren?
15 år23. maj 2008 kl. 12:52
#6
re: 10-årig pige skal tage lidt på
Synes, at hun lyder meget, meget lille.
Min søn er 9½. Han er 148 cm høj og vejer ca. 37 kg. Han er på ingen måde overvægtig.
Men som de andre, mener jeg også, at der skal en læge ind over når det gælder både vægttab & vægtforøgelse hos børn.
15 år27. maj 2008 kl. 10:58
#7
re: 10-årig pige skal tage lidt på
Jeg ville overveje om hun er meget alene i dagtimerne. Det ville være en idé at nogen holdt øje med om hun spiser noget.
Jeg ville ikke give mit barn (hvis jeg havde et) kunstige stoffer såsom weightgainer, medmindre min læge anbefalede det. Jeg var også undervægtig som barn, men da jeg kom i puberteten rettede det sig op.
15 år17. september 2008 kl. 17:03
#8
re: 10-årig pige skal tage lidt på
Well, da jeg var 12-13 år vejede jeg altså kun 25-30 kilo(ca. 155cm). Meget motion, ekstremt stofskifte og udelukkende sund mad. En ganske almindelig barnekrop. Det kan umuligt være helt vildt slemt; jeg blev da ihvertfald aldrig sent til "et eller andet"
15 år29. oktober 2008 kl. 21:41


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });