Lavt stofskifte

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Lavt stofskifte
Hej Camilla. Jeg er kvinde på 76 år med et stofskifte, der er så lavt, at lægen overvejer medicinering. Jeg kæmper en fortvivlet kamp for at smide nogle af mine mange overflødige kilo og det er ikke nemt med den kombination. Mit spørgsmål er: Hvad er bedst i min situation - et daglig max. kalorieindtag eller 5:2 kuren ?? Venlig hilsen og på forhånd tak for svar.
5 år28. april 2018 kl. 12:31
#2
Hej udsigt :)

Generelt vil jeg sige at det er bedre at prøve at ændre sine generelle vaner, fremfor at ændre adfærd i 2 dage om ugen :) dette er også det der på lang sigt har bedst virkning.
Vær opmærksom på at du, når du er over 65, gerne må have ekstra på sidebenene og faktisk helst skal have et BMI på over 25 :) dette så der er er noget at stå imod ved, ved sygdomsforløb.
Såfremt du skal tabe dig, er det vigtigt at huske at styrketræne, da man især når man er ældre taber meget muskelmasse når man taber sig.

Mvh

Camilla
5 år29. april 2018 kl. 13:25
#3
Tak for hurtigt svar.
Tak for dit hurtige svar. Jeg fortsætter min kamp mod mine mange overflødige kilo på den "gammeldaws" facon, dvs et dagligt indtag på 1600-1700 kalorier og så må det så tage den tid, det tager, når man nu er belemret med et lavt stofskifte. Venlig hilsen, Udsigt
5 år29. april 2018 kl. 13:31


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });