Fordeling af kalorier på måltider

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Fordeling af kalorier på måltider
Hej Camilla.
Jeg er ny her i forummet og i hele kalorietælleverdenen, så jeg har et par spørgsmål jeg håber du kan hjælpe mig med. Hvordan fordeler man bedst muligt de anbefalede kalorier i løbet af en dag? Findes der en tommelfingerregel for hvor stor en del af ens daglige indtag man skal have til morgenmad, frokost og aftensmad og så kan man drysse resten ud over resten af dagen som det passer en selv? Jeg spørger fordi jeg ved det er dødsdømt fra starten hvis jeg regner med jeg minutiøst skal afveje alt jeg stopper i munden. Dels har jeg 4 unger så tiden er knap og dels er det oftest min kæreste der laver mad og han gør det som regel efter ?put hvad du har i køleskabet i en gryde indtil det smager godt?-prinsippet (og han er god til det :) ). Desuden er det heller ikke måltiderne der er mit problem, vi spiser ganske fornuftigt, det er tilgengæld alt det der er mellem måltiderne! Så altså: i første omgang er det mellemmåltiderne jeg gerne vil have styr på, men jeg er lidt i tvivl om hvor mange af mine anbefalede 1606-2304 kalorier det vil være hensigtsmæssigt at bruge på dem?
6 år19. april 2018 kl. 07:52
#2
Hej Løvetann :)

Det afhænger meget af hvornår du er sulten :) nogen kan nøjes at spise 3 større måltider på en dag og nogle skal gerne spise 6-7 små måltider for at være veltilpas.
Hvis du spiser 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider, så ville jeg nok bruge 4-500 kcal i alt på en dag på mellemmåltider :) så har du ca. 4-500 per hovedmåltid .. det giver dig 1600-2000 kcal om dagen :)
6 år19. april 2018 kl. 10:29
#3
Tusind tak for svar, Jeg bruger dine tal som udgangspunkt og så må jeg justere efterhånden så jeg ender med en fordeling som passer mig :)
6 år20. april 2018 kl. 08:28


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });