Taber mig ikke

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Taber mig ikke
Hejsa! :)

Jeg har nu været i gang med flittig træning (cardio og styrketræning) samt kostomlægning i 6 uger. Jeg træner minimum 5, helst 6 gange om ugen, men går derudover lange gåture. Jeg går min. 10.000 skridt på en dag.

Jeg spiser sundt og får mellem 1400-2000 kalorier på en dag cirka (lidt forskelligt). Men selvom jeg synes, at jeg forbrænder meget mere end jeg indtager, går vægten ikke nedad. Jeg har max tabt mig cirka 2 kilo i løbet af de 6 uger - og det synes jeg ikke er meget, når man tænker på hvor aktiv jeg er..

Nok er der røget nogen centimeter, men det hjælper ikke meget hvis vægten ikke går nedad. Har rigeligt at tagge af, vejer over 100 kg.

Har du nogen gode råd til mig?
Har selv tænkt, om det er fordi min forbrænding er gået i stå og om jeg spiser for lidt i forhold til min træning. Men kroppen giver vel slip på fedtet på et eller andet tidspunkt? Kan det være fordi jeg ikke får nok proteiner?

Ser frem til dit svar :)
6 år16. november 2017 kl. 21:03
#2
hej Soelberg
Når man træner, er 2 dage i træk uden træning godt for restitutionen. Muskler vejer mere end fedt, så vægten kan godt stige samtidig med at Taljen bliver mindre. Så hold øje med taljen og din bukse-størrelse..
6 år27. november 2017 kl. 10:38


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });