Hvad nu lille du :-)

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Hvad nu lille du :-)
Med hjælp fra madital og en god kostplan samt de minimum anbefalet 10000 skridt er det nu lykkedes mig at tabe mig ca. 40 kg, det er jeg meget tilfreds med. Kostplanen var i starten på 1800 kcal indtil vægttabet gik i stå på ca. minus 32 kg, efter råd fra diætist satte vi den op til 1900 kcal, der røg så ca. 8 kg mere - nu har jeg længe ligget på minus 40 - 42 kg sådan lidt op og ned. Så hvad nu? ville gerne af med en 7 - 8 kg mere - skridt tæller siger mellem 80 - 90 km om ugen - kalorie indtag ca. 1900 kcal - lidt hjemme vægt træning blot for at stramme det løse hud - er der nogen gode råd til hvad jeg evt. kunne afprøve!!

Kim
2 år26. juni 2017 kl. 11:07
#2
Hej Kim

Først og fremmest stort tillykke med dit store vægttab! Det er super sejt!
1900 kcal lyder fornuftigt, og er jo noget som du har bevist at du kan overholde! Derfor vil jeg i stedet anbefale dig at skrue en smule op på motionsdelen. Især ville det være godt at introducere 2 ugentlige træningspas á 30 min hvor du får pulsen op. Dette kunne være ved løb, cykling, motionscenter, svømning, badminton eller hvad du nu kan lide at give dig til :)
Når du træner ved en højere intensitet får du gang i hele dit kredsløb og forbrænder mere energi på kort tid.
Du skal selvfølgelig fortsætte med dine skridt som hidtidigt :)

Mvh

Camilla
2 år26. juni 2017 kl. 13:45
#3
Camilla, en tanke, hvad tænker du?
Jeg har set en dokumentar på netflix (super god, meget tankevækkende) den hedder FED UP, den handler om overvægt, børn og at tilgangen til overvægt pt måske er lidt forkert. Den er virkelig værd at se.

På baggrund af den, får jeg lyst til at spørger. De siger at for meget sukker på en gang fx sodavand tvinger leveren til at omdanne sukkeret til fedt, hvor imod samme antal kc fra mandler giver en langsommere blodsukkerstigning, hvilket er bedre for kroppen og ikke resultere i at det bliver omdannet fedt på samme måde.

Så kunne det være en fordel for Kim at tjekke sin kostplan igennem og kikke på om han for tit, indtager for meget sukker i et måltid fx i form af sodavand. Filmen er også inde på at kroppen ved indtagelse af light kan frigive insulin og derfor kan dette også give problemer. Hvilket Kim måske også kunne se på, om han indtager mange lightprodukter.

vh Signe
2 år1. juli 2017 kl. 07:25
#4
Hej Signe

Det der virker på vægttab, er at spise mindre end man forbrænder.
Der er ikke evidens for at light sodavand frigiver insulin, da der netop ikke er noget energi i.
Light produkter kan give et problem hvis man vænner sig selv til at alting skal smage sødt, og man som resultat spiser flere søde sager - der er dog ikke evidens for at du spiser flere søde sager når du drikker light produkter.
Ift at store mængder sukker omdannes til fedt i leveren, så er det korrekt, men processen kræver meget energi og du lagrer derfor mindre fedt hvis du spiser meget sukker, end hvis du spiser meget fedt - dette er dog kun hvis du har et meget stort indtag af sukker og næsten ikke spiser fedt, og kan ikke anbefales.
Du skal tænke på at det kan godt være at sukker omdannes til fedt, men fedt er jo allerede fedt, så det giver altså ikke mindre energi at udbytte de to ting.
Jeg mistænker ikke Kim for at spise store mængder sukker, da han holder en kostplan, så jeg tror ikke det er relevant for ham.
Generelt anbefaledes max 10 E% i kosten stammer fra sukker, så det vil jeg også henvise til her.
2 år1. juli 2017 kl. 10:07


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...