Kan man spise for mange kostfibre

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Kan man spise for mange kostfibre
Nordiske næringsstofanbefalinger lyder, at man helst skal spise ml. 25-35 gram kostfibre dagligt. Men hvorfor denne begrænsning? Kan man da få for mange kostfibre, når nu de har så gavnlig virkning på kroppen? Ifølge mine dagkostberegninger får jeg nemlig lige i nærheden af max.-grænsen jævnligt.
6 år1. maj 2017 kl. 22:08
#2
Kostfibre
Hej

Bare rolig, 35 g er ikke max. Man kan godt få for mange kostfibre, men jeg kan ikke give dig et tal på hvor mange. Det vil typisk komme til udtryk som mavesmerter og forstoppelse, men det kræver at man spiser meget groft og ikke får væske nok.

Mvh

Camilla
6 år2. maj 2017 kl. 08:39
#3
Tusind tak for svar
6 år22. maj 2017 kl. 18:14


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });