Grøn/rød

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Grøn/rød
Hej Camilla
Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge.
Når jeg i weekenden vælger at spise en hjemmebagt bolle med ost og syltetøj plus smør. Og et æg. -Så bliver måltidet rødt, men spiser jeg fx200 gram skyr med en appelsin oveni, så bliver måltidet grønt, men så stiger kc indholdet.
Men hvad er bedst, at spise så målet er grønt og så spise de ekstra kc eller spiser rødt men færre kc?
vh Signe
7 år23. april 2017 kl. 09:43
#2
Hej Signe,

Din førsteprioritet er det samlede antal kalorier - du skal derfor IKKE tilføje ekstra mad for at få farverne til at passe.

Farverne er en indikator for din mæthed - eller rettere om du får meget eller lidt mad ned i maven for de kalorier, du spiser. De enkelte måltiders farver er ikke vigtige - den samlede farve, som du finder under menupunktet "mæt", er den vigtigste. Måltiderne kan blot hjælpe dig til, hvad der primært trækker op og ned i løbet af dagen.

Spørg endelig yderligere.

Vh Lone
7 år23. april 2017 kl. 19:46


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });