Amning

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Amning
Hej ?
Jeg har lige født en lille pige for 4 uger siden. Nu vil jeg gerne tabe de overskydende kilo jeg har taget på i graviditeten, men mit daglige kalorieindtag er meget lavt og jeg kan ikke nøjes med så lidt når jeg også ammer. Jeg er ikke særlig aktiv, men prøver at få gået en tur hver dag.
Jeg er 157 cm, spinkelt bygget og vejer ca 60 kilo. Jeg vejede 47 kilo da jeg blev gravid.
Hvor meget tror du jeg skal spise om dagen?
7 år14. marts 2017 kl. 12:06
#2
Hej Christina

Hvis du taster dine data ind her på siden, vil den regne ud hvad dit energibehov er :) hvis du sørger for at dække dette behov, vil du tabe dig da du bruger ekstra energi på at amme. Du må ikke tabe dig for hurtigt, da det så kan gå ud over din mælkeproduktion.

Mvh

Camilla
7 år14. marts 2017 kl. 21:31
#3
Tak for svar ?
Okay, så jeg indstiller den bare til vægtvedligehold, og så er det nok?
7 år15. marts 2017 kl. 07:33
#4
Ja det burde det være.

Her i starten vil jeg anbefale dig at få tankerne lidt væk fra kcal og vægttab og i stedet fokusere på at spise sundt og bevæge dig.
For mange kommer vægttabet helt af sig selv pga. amningen :) og med en lille ny er der jo i forvejen så meget at bruge kræfter på.

Mvh

Camilla
7 år15. marts 2017 kl. 14:45


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });