Motionskalorier

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Motionskalorier
Jeg går til motion 4 gange om ugen, og jeg taster kalorierne ind under aktivitet, da min profil er sat til "stillesiddende" - men det er ikke altid at jeg spiser de ekstra kalorier jeg tjener ved motion.

Jeg har bemærket at man under motion kan indtaste "sidde, læse, studere" ind som aktivitet - kan det virkelig passe, at man brænder kalorier på det? Jeg går på universitet og studerer derfor rigtig meget, men jeg har altid troet at man ikke forbrændte noget når man sidder stille og læser/studerer?

Hilsen Mette Rosa :-)
7 år13. oktober 2016 kl. 18:50
#2
Hej Mette Rosa

Du forbrænder kcal alle døgnets 24 timer. Kroppen bruger energi til alt du laver - at du trækker vejret, hjertet slår, fordøjelsessystemet osv. Desuden bruges der energi på at vedligeholde kroppen, immunforsvaret osv.
Du vil forbrænde mere når du sidder end når du ligger og mere når du tager noter end hvis du "bare" læser :)

Mvh

Camilla
7 år14. oktober 2016 kl. 07:50


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });