Hej Julie :)
Så længe du sørger for også at få pulsen op og blive forpustet et par gange i ugen, så betyder det ikke noget hvor længe du træner ad gangen, så længe du i alt træner det samme. Altså 7x15 min cykling er lige så godt som 1 x 105 min :)
Mvh
Camilla
Ps. Husk at 15 min er bedre end ingenting - hvis ikke du har tid/overskud til mere, så er det godt bare at få bevæget sig lidt!
#2 af CamillaBergSørensen
Jeg er i tvivl om hvad der er sundest og giver mest i forhold til vægttab.
Er det smart at træne 15-25 min dagligt, eller giver det bedre resultater at træne 60-90 min 3 gange ugentligt?
Pt stræber jeg på at hoppe på kondicyklen hver dag min. 15 min og ca 5 min med ryg, mave, arme. Men er i tvivl om det udgør det for "nok motion".
Studerer pt ca 9 timer dagligt, så synes det er rigtigt svært at passe store blokke træning ind i ugens program.
Supplerer dog motionen med gåtur hver morgen (med mine hunde), samt min. 2* 1 time i weekenden.
Bonusinfo, så vejer jeg 20 kg for meget, og da jeg i foråret forsøgte at tabe mig, reddede jeg både en ryg og knæskade ved løb. Hvilket har gjort løbetræning forbudt fra læges side.
Vægten bevæger sig nedad, men er i tvivl om det andet er mere effektivt/sundere?