Motion

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Motion
Hej.
Jeg er i tvivl om hvad der er sundest og giver mest i forhold til vægttab.
Er det smart at træne 15-25 min dagligt, eller giver det bedre resultater at træne 60-90 min 3 gange ugentligt?
Pt stræber jeg på at hoppe på kondicyklen hver dag min. 15 min og ca 5 min med ryg, mave, arme. Men er i tvivl om det udgør det for "nok motion".
Studerer pt ca 9 timer dagligt, så synes det er rigtigt svært at passe store blokke træning ind i ugens program.
Supplerer dog motionen med gåtur hver morgen (med mine hunde), samt min. 2* 1 time i weekenden.
Bonusinfo, så vejer jeg 20 kg for meget, og da jeg i foråret forsøgte at tabe mig, reddede jeg både en ryg og knæskade ved løb. Hvilket har gjort løbetræning forbudt fra læges side.

Vægten bevæger sig nedad, men er i tvivl om det andet er mere effektivt/sundere?
8 år26. november 2015 kl. 18:06
#2
Hej Julie :)

Så længe du sørger for også at få pulsen op og blive forpustet et par gange i ugen, så betyder det ikke noget hvor længe du træner ad gangen, så længe du i alt træner det samme. Altså 7x15 min cykling er lige så godt som 1 x 105 min :)

Mvh

Camilla

Ps. Husk at 15 min er bedre end ingenting - hvis ikke du har tid/overskud til mere, så er det godt bare at få bevæget sig lidt!
8 år27. november 2015 kl. 10:16
#3
Super!

Så fortsætter jeg sådan her :)
Det er lettere at finde 20 min dagligt, end 1,5 time 3-4 gange ugentligt.
Og så kan jeg heller ikke bruge undskyldningen om ikke at have tid til motion ;)
8 år27. november 2015 kl. 15:54


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });