Vægttab med 5:2

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Vægttab med 5:2
Hej

Jeg vil gerne tabe mig ved hjælp af 5:2, men jeg er meget i tvivl om, hvor mange kalorier jeg så skal indtage på spisedagene, jeg vejer 150 kilo og vil gerne tabe mig et kilo om ugen, aktivitetsniveauet sætter jeg til lavt i løbet af hele dagen, og taster i stedet for løbende ind med den aktivitet jeg nu engang har lavet.

Venlig hilsen Anja
9 år15. april 2015 kl. 10:07
#2
Hej Anja :)

5:2 kuren fungerer godt for mange, da man kun skal være meget streng i 2 dage, hvor man holder sig til 500 kcal. For en person på 70 kg der ikke er meget aktiv, vil dette give et vægttab på ca. 500 g i ugen, forudsat at man de andre 5 dage, spiser svarende til hvad man har forbrændt - man har altså hverken overskud eller underskud disse dage.
Når du vejer 150, vil mit gæt være (uden at kende dine præcise tal og aktivitetsniveau) at du til start vil tabe dig omkring et kg i ugen.
Jeg vil foreslå dig at starte med at følge denne model i 2 uger, og så se hvad vægten siger. Hvis du har tabt dig 2 kg fortsætter du bare som hidtil, og hvis du har tabt dig mindre, er der forskellige muligheder for at opnå et større vægttab. Dette kunne f.eks. Være at tage en ekstra dag med 500 kcal, altså 4:3 i stedet for 5:2, eller du kunne spise lidt mindre end du forbrænder på de 5 dage hvor du ikke faster, eller du kunne blive ved med at spise det samme, men gå en halv time ekstra hver dag.
En rettesnor er at man ca. skal have et underskud på 1.000 kcal om dagen, eller 7.000 i ugen, for at tabe sig 1 kg, men vi reagerer alle forskelligt, og det kan derfor være meget individuelt.

Mvh

Camilla
9 år15. april 2015 kl. 10:25


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });