Hvilken slags motion???

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Hvilken slags motion???
I øjeblikket dyrker jeg spinning 3 gange om ugen og løber 5 km 1 gang om ugen, men der sker ikke rigtig noget ifht vægten(skal tabe mig 4 kg). Nogen gode forslag???
9 år21. januar 2015 kl. 11:19
#2
Hej sommervinter

Hvis der ikke sker noget på vægten, er det fordi du spiser det samme som du forbrænder.
Dette kan være fordi mange når de dyrker hård træning bliver meget sultne efterfølgende og derfor spiser det de har forbrændt eller enddog mere.
Der er 3 muligheder.
1. Spis mindre - f.eks. Ved at skrue op for de grove grøntsager og fuldkorn der mætter og ned for fedt kød og sovs samt hvidt brød/pasta - og selvfølgelig slik, sodavand, chips og chokolade.

2. Begynde også at styrketræne, da du forbrænder mere jo større dine muskler er - husk dog at når musklerne bliver større kan vægten godt stå stille selvom man taber fedt, så brug spejlet eller et målebånd til at bedømme dine fremskridt. Styrketræning er godt for dine knogler og dit helbred og forebygger f.eks. Løbeskader ved at styrke kroppen så erstat gerne et af dine spiningshold med styrketræning hvis ikke du har tid/lyst til flere træningspas i ugen.

3. Suppler din træning med daglig lav-intensiv motion som gåture, cykelture eller leg aktive lege med børn eller kæledyr. Denne form for motion forbrænder ikke lige så meget som høj-intensitets træning, men til gengæld øges din sult ikke.

Jeg håber dette er nogle muligheder du kan bruge, ellers så skriv endelig med yderligere spørgsmål.
Det er selvfølgelig også muligt at gøre alle 3 ting hvis overskuddet er til det :)

Mvh

Camilla
9 år21. januar 2015 kl. 12:03
#3
Hej Camilla
Tak for de gode råd :-) Jeg skal nok ha kigget lidt mere på min kost og så vil jeg prøve at få styrketræningen ind i programmet. Evt før eller efter min spinning.
9 år21. januar 2015 kl. 12:46
#4
Held og lykke med det :)
9 år21. januar 2015 kl. 13:16


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });