Alkohol

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Alkohol
Hej

Min hjerne har kedet sig, og så kommer den på mærkelige spørgsmål.

Alkohol indeholder rimeligt mange kalorier, men hvad sker der, når man tilføjer det til varm mad, og det får lov til at koge så længe, at spritten er dampet væk. Umiddelbart vil jeg mene, at alle sukkerstofferne er tilbage og dermed en kaloriefortætning. Men måske jeg er forkert på den.
9 år6. januar 2015 kl. 13:06
#2
Hej blåhval

Lige med alkohol ved jeg ikke specifikt, men jeg kunne ikke forestille mig at det var anderledes end med de andre makronæringsstoffer - nemlig at det ikke fordamper væk, men bliver mere koncentreret.

Jeg kan dog ikke give dig et endegyldigt svar - men husk at man sjældent bruger mere end et par dl i madlavningen til en hel ret og det er sjældent rent alkohol, så kcal indtaget fra dette vil være lavt selvom det ikke fordamper :)
9 år6. januar 2015 kl. 17:21


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });