Anbefalet procentdel

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Anbefalet procentdel
Hvad anbefaler man for kvinder i 30-40 års alderen i forhold til

Vandprocent
Muskelmasseprocent
Fedtprocent ?
9 år14. december 2014 kl. 11:20
#2
Hej

Det du kan gå efter er fedtprocenten, som for kvinder gerne skal være mellem 22 og 32 for kvinder.

Men generelt er spejlet altid et rigtig godt pejlemærke.

Mvh

Camilla
9 år14. december 2014 kl. 14:38
#3
Tak for svar.

Kan man betragte sig som overvægtig hvis fedtprocenten er over de 32%?
Bmi siger jo ikke så meget om, om man har for meget fedt på kroppen... Og er det så mest ideelt at ligge omkring de 27%? Tænker at for lidt og for meget begge dele er lige skidt ?
9 år14. december 2014 kl. 15:48
#4
Hej igen :)

Alt mellem 22 og 32 er fint, det er først uden for dette interval at det er for lidt eller for meget - ligesom med BMI.
Er din fedtprocent for høj, men du er normalvægtig, er det et tegn på en lav muskelmasse - højst sandsynligt pga inaktivitet, og det vil derfor være en god ide at se om du kan blive mere aktiv, da en fedtprocent udenfor intervallet er lige så usundt som en BMI uden for normalområdet - man kan dog ikke kalde det overvægtig, da vægten jo egentlig er god nok.

Mvh

Camilla
9 år14. december 2014 kl. 16:22
#5
Tak for svar ?
9 år14. december 2014 kl. 21:43
#6
Hvis jeg fik det skrevet for kringlet, skal du endelig skrive. Så skal jeg prøve at omformulere mig
9 år15. december 2014 kl. 06:16
#7
Nej, det var helt fint. Spørgsmålstegnet var oprindelig en smiley, men det blev lavet om af programmet tror jeg :-)
9 år15. december 2014 kl. 15:16


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });