5:2 Kuren

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
5:2 Kuren
Hej Camilla

Jeg vejer ca 20 kg for meget og vil rigtig gerne i gang hurtigst muligt - føler det er mest motiverende når jeg i begyndelsen ser store resultater.
Derfor vil jeg gå i gang med 5:2 kuren, men de første par uger forsøge med 3:4 (altså tre dage med 500kcal og fire dage med alm sund mad) - er det en dum ide?? Tænker det måske er for rodet for mit stofskifte... Men vil gerne se nogle store resultater som kan booste min motivation :-)
Mvh Charlotte
10 år21. april 2014 kl. 10:41
#2
5:2 kuren
Hej Charlotte

Fastekure giver gerne et hurtigt resultat, hvis man kan finde ud af at spise sundt de andre dage. Vi er flere på uddannelsen der har prøvet netop denne kur, og resultaterne er forskellige.
Det man skal være opmærksom på, er hvordan man spiser de andre dage, og at når man stopper med fastekuren, sker der det samme som med alle andre kure - man tager vægten på igen hvis ikke man har ændret sine vaner! Man skal desuden være meget opmærksom på hvordan det påvirker en psykisk, da nogle vil være i fare for at udvikle spiseforstyrrelser.
Mht. Stofskiftet er der flere teorier om hvordan det påvirker, og det er nok også forskelligt fra person til person. Ifølge 5:2 kuren skulle det ikke påvirke stofskiftet, da man kun gør det 1 dag af gangen.
Med disse ting i tankerne, ser jeg intet galt i at bruge 5:2 eller 4:3 som opstart på et vægttab. Især giver fastedagene et godt indblik i hvor meget af din sult der er psykisk.

Mvh

Camilla
10 år21. april 2014 kl. 14:54
#3
1000 tak for meget hurtigt og brugbart svar ;-)
10 år27. april 2014 kl. 20:58


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });