Daglige kalorier

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Daglige kalorier
Hej

Kan det virkelig passe at jeg kan spise helt op til 2300 kalorier om dagen og så stadig tabe mig et kilo om ugen, jeg er ekstremt overvægtig, jeg er bare så vant til at få at vide at jeg burde nøjes med 1000 kalorier og aller aller højest 1200 kalorier om dagen

Vh Anja
10 år10. januar 2014 kl. 12:42
#2
Daglige kalorier
Hej Anja!

Det kan sagtens passe! Hvis du - som du fortæller - er ekstremt overvægtig, så kræver din krop naturligt mere energi for at kunne holde sig igang. Det ekstra fedt du har lagret er hårdt for kroppen, og det går ud over især hjerte og dine muskler. Forestil dig hvis en kvinde på 65 kg skulle gå rundt dagligt med 40 kg eller 80 kg ekstra i vægte, det ville være en meget hård work out, og kroppen vil derfor kræve mere energi for at kunne holde til det. Så hvis du er "ekstremt overvægtig" som du siger, uden jeg ved hvor meget det er, så kan det sagtens passe.

Diæter på kun 1000-1200 kalorier er for lidt, fordi kroppen i sig selv for at kunne fungerer skal bruge mere end det. Så især hvis du er meget overvægtig vil 1000-1200 kalorier være alt for lidt.

Når du engang kommer længere ned i vægt, skal du selvfølgelig reducere dit kalorieindtag for stadig at tabe dig.

Mvh Anne
10 år10. januar 2014 kl. 12:59
#3
Daglige kalorier
Hej

Jeg vejer 157 kilo, så synes også at 1000 kalorier er ekstremt lidt, så er det mere realistisk at leve efter de 2300, og så sætte det ned efterhånden.
Tak for svaret.

Vh Anja
10 år10. januar 2014 kl. 13:02


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });