Hvad skal jeg gøre for at tabe mig?

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Hvad skal jeg gøre for at tabe mig?
Jeg fik en gastric bypass for 3,5 år siden og har siden tabt 40+ kilo, men mangler de sidste 10 kilo for at have en BMI på under 25.
Jeg spiser sundt, ikke så meget, men 6-8 gange om dagen, da min mave kun rummer ca. 2-2,5 dl mad.
En typisk dag får jeg ca 0,5l minimælk i kaffe te og drikkelse
ca 200g ylette eller cheasy yoghurt med 30-40g mysli, ca 2 skiver rugbrød fordelt på 2 måltider, kød eller fiske pålæg ca 75g (fisken kan være makrel i tomat, uden al snasket) hjemmelavet suppe med grønt og kød og gerne flækærter, da de jo er gode for protein, quiche lavet med hytteost, grønt og skinketern, i alt ca 1300-1400 kcal, jeg traver også ½ time 4-5 gange om ugen, og de fleste dage ender min skridttæller på den gode side af 10.000.
10 år27. november 2013 kl. 10:19
#2
Gastric bypass
Hej

Generelt ved jeg ikke særlig meget om kost til bypass patienter, så det er svært at rådgive dig om din kost.

Dog kan jeg helt generelt sige at på en kost indeholdene 1300-1400 kcal, og desuden en kost der ikke virker ufornuftig, men nok mangler lidt frugt og grønt, vil du tabe dig, selv hvis du lå på sofaen hele dagen, og derfor siger noget mig, at der er noget du overser. Måske kommer du en sukkerknald i kaffen? Måske ryger der en kiks, et lille stykke kage, eller 3 stykker slik ned her og der, som du glemmer at tælle med? Måske bruger du meget olie i din madlavning? Der er mange skjulte kcal som alle tæller med i regnskabet, og jeg tror det er der du skal prøve at lede, for de fleste af os glemmer at tælle det med.

Mvh

Camilla
10 år27. november 2013 kl. 10:38
#3
Jeg tåler ikke noget med sukker ret godt, så sukkerknalder og alm sodavand drikker jeg ikke, drikker meget sjældent alkohol, spiser lidt grønt til de fleste måltider, men da jeg jo skal have 75-125 g protein om dagen, er det begrænset hvor meget jeg kan spise.
Jeg steger på nonstik så fedtstof bruger jeg sjældent og min fløde i sovsen er oma 4%, jeg tror ikke jeg skjuler noget, en gang imellem spiser jeg en børnesodavandsis til 88 kcal.
Jeg tænker, er min krop gået i "hungersnød-mode" eller er det en skrøne?
10 år27. november 2013 kl. 13:12
#4
Kroppen kan godt gå i hungersnød-mode, dog vil jeg mene at du stadig ikke kan undgå at tabe dig over længere tid, selvom det vil gå langsomt. Jeg må ærligt indrømme at hvis du spiser som du gør, ser jeg ingen grund til at du ikke skulle tabe dig. Mit bedste råd vil være at du prøver at få bevæget dig noget mere, da det helt sikkert vil kickstarte din krop. Vær dog opmærksom på ikke at komme til at spise ekstra når du har bevæget dig, en fejltagelse mange begår og dermed ikke taber sig.

Jeg ønsker dig held og lykke med vægttabet, og synes evt. du skal overveje at gå til egen læge og vise en maddagbog og udviklingen i din vægt, og se hvad han siger. Netop fordi du har GB.

Mvh.

Camilla
10 år28. november 2013 kl. 08:37
#5
Motion efter aftensmad
Hejsa!
Nu er denne godt nok lidt gammel, fra sidste år, men hvis du stadig er i stampe med vægten, så kan det være at lidt motion efter sidste aftensmåltid vil hjælpe. Det hjælper mig :-)
10 år7. februar 2014 kl. 17:46


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });