Hej
Generelt ved jeg ikke særlig meget om kost til bypass patienter, så det er svært at rådgive dig om din kost.
Dog kan jeg helt generelt sige at på en kost indeholdene 1300-1400 kcal, og desuden en kost der ikke virker ufornuftig, men nok mangler lidt frugt og grønt, vil du tabe dig, selv hvis du lå på sofaen hele dagen, og derfor siger noget mig, at der er noget du overser. Måske kommer du en sukkerknald i kaffen? Måske ryger der en kiks, et lille stykke kage, eller 3 stykker slik ned her og der, som du glemmer at tælle med? Måske bruger du meget olie i din madlavning? Der er mange skjulte kcal som alle tæller med i regnskabet, og jeg tror det er der du skal prøve at lede, for de fleste af os glemmer at tælle det med.
Mvh
Camilla
#2 af CamillaBergSørensen
Jeg spiser sundt, ikke så meget, men 6-8 gange om dagen, da min mave kun rummer ca. 2-2,5 dl mad.
En typisk dag får jeg ca 0,5l minimælk i kaffe te og drikkelse
ca 200g ylette eller cheasy yoghurt med 30-40g mysli, ca 2 skiver rugbrød fordelt på 2 måltider, kød eller fiske pålæg ca 75g (fisken kan være makrel i tomat, uden al snasket) hjemmelavet suppe med grønt og kød og gerne flækærter, da de jo er gode for protein, quiche lavet med hytteost, grønt og skinketern, i alt ca 1300-1400 kcal, jeg traver også ½ time 4-5 gange om ugen, og de fleste dage ender min skridttæller på den gode side af 10.000.