Hej Tine
Jeg går ud fra at medicinen er pga. dit lave stofskifte. Desværre er det udenfor vores kompetenceområde da vi ikke kender til medicinen og dit stofskifte at gå ind i noget specifikt. Derfor vil jeg henvise dig til egen læge, som evt. kan henvise dig til diætist.
Mht. fødevarer som sætter gang i forbrændingen, kan jeg dog sige at der er undersøgelser der tyder på en større forbrænding når man spiser chili. Dog er der generelt i livet sjældent nogen nemme genveje og det samme gælder her, for din krop vil hurtigt tilvænne sig chiliens effekter, og derfor vil du skulle blive ved med at bruge mere og mere, hvilket kan gå ud over dine smagsløg.
Jeg håber det lykkedes for dig, og mindes at have læst at forbrændingen ligeledes sættes lidt op ved at sætte temperaturen derhjemme ned til 21-22 grader.
Husk at den eneste stensikre måde at sætte din forbrænding op er gennem motion, og især styrketræning som giver større muskler, sætter din forbrænding op generelt da musklerne skal bruge mere energi jo større de er.
Mvh
Camilla
#2 af CamillaBergSørensen
Jeg er ny i madital og har prøvet at tabe mig i mange år. Jeg har lavt stofskifte og får medicin 100 mg. eltroxin. Er der noget specialt jeg kan gøre? Hvilke fødevarer giver et skub med forbrændingen?
mvh Tine