Nyt spørgsmål - ny tråd

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende

#1
Nyt spørgsmål - ny tråd
Kære alle,

I må meget gerne oprette nye tråde til hvert spørgsmål, så er det nemmere at overskue forummet.

God spørgelyst :-)

Mvh Lone
10 år29. oktober 2013 kl. 21:51
#2
Stort vægttab. Først var det dejligt men nu...
I oktober 2012 vejede jeg 114 kg. I løbet af de næste 9 måneder tabte jeg 10 kg ved alm motion. Men i august aftalte jeg med en kost terapeut at provokere nogle fødevareintolerancer som jeg kæmper med, og skulle derfor først på en proteinkur i 6 uger. Kiloene raslede af, og jeg valgte at fortsætte kuren; det var så nemt og gav virkelig resultat. Den 1. November vejede jeg 88 kg, altså et samlet vægttab på 26 kg på et år. Og et BMI på 29,1. Derefter tog jeg tre uger med provokation af kød, mælk og mel. Jeg nød virkelig at købe nyt tøj og også alle de positive kommentarer som jeg fik. December er gået med proteinkur on qnd off og lidt tilfældig mad. Ikke usund men heller ikke planlagt. Og pludselig bliver jeg bekymret. Ja faktisk bange; kan jeg holde det? Hvad skal jeg spise? Og følelsen af at være blevet meget tyndere er også væk, indimellem føler jeg mig alt for tyk.
Det er denne mærkelige uklarhed i min opfattelse af min krop jeg vil spørge til. Er det et kendt fænomen ved vægttab?
Strategien for mig nu er at tabe 10 kg mere på lidt langsommere proteinkur og samtidig starte træning op igen. Den har været sat på standby fordi jeg simpelthen ikke havde kræfter til det.
Men hvordan er det med vægttab og kropsopfattelsen?
Mkh
Bodil
10 år23. december 2013 kl. 08:21
#3
Hej Bodil, og glædelig jul :)

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig, men jeg ved desværre ikke noget om det, dog kan jeg sige at jeg synes at det lyder meget normalt. Vi kvinder plejer at have meget svært ved at blive tilfredse! Jeg tror den bedste måde at blive mindre utilfreds, er at stille små delmål og fejre dem når man opnår dem.

Nu kender jeg ikke til din kost, men vil lige nævne at kost terapeuter ofte er temmelig alternative og kan finde "intolerancer" ved de fleste. Husk at når du nu er under BMI på 30, er den sundeste måde at spise på, ved at følge de 10 kostråd!

Jeg ønsker dig det bedste herfra :)

Camilla
10 år23. december 2013 kl. 08:52
#4
Og så kom jeg lige til at skrive fra min private profil :)
10 år23. december 2013 kl. 08:54
#5
Ja, det tror jeg gerne. Men jeg har prøvet mange gange, er 56 år og aldrig før kunnet tabe mig, så jeg bliver nu ve proteindrikken:-)
10 år23. december 2013 kl. 15:28
#6
jeg kender godt den fornemmelse, specielt hvis man er oppustet af for meget kaffe eller ligende. og så er der de dage hvor man har dårlig samvittighed fordi man har spist pizza og de sidste 8-10 kg får en til føle sig lige så tyk som da man manglede 35 kg. hvis man har haft det dårligt med at være tyk i mage år, så tror jeg det er helt normalt men jeg skal ikke kunne sige om det går væk, jeg har haft fornemmelsen de sidste 3 år.
10 år11. januar 2014 kl. 11:09


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });