I oktober 2012 vejede jeg 114 kg. I løbet af de næste 9 måneder tabte jeg 10 kg ved alm motion. Men i august aftalte jeg med en kost terapeut at provokere nogle fødevareintolerancer som jeg kæmper med, og skulle derfor først på en proteinkur i 6 uger. Kiloene raslede af, og jeg valgte at fortsætte kuren; det var så nemt og gav virkelig resultat. Den 1. November vejede jeg 88 kg, altså et samlet vægttab på 26 kg på et år. Og et BMI på 29,1. Derefter tog jeg tre uger med provokation af kød, mælk og mel. Jeg nød virkelig at købe nyt tøj og også alle de positive kommentarer som jeg fik. December er gået med proteinkur on qnd off og lidt tilfældig mad. Ikke usund men heller ikke planlagt. Og pludselig bliver jeg bekymret. Ja faktisk bange; kan jeg holde det? Hvad skal jeg spise? Og følelsen af at være blevet meget tyndere er også væk, indimellem føler jeg mig alt for tyk.
Det er denne mærkelige uklarhed i min opfattelse af min krop jeg vil spørge til. Er det et kendt fænomen ved vægttab?
Strategien for mig nu er at tabe 10 kg mere på lidt langsommere proteinkur og samtidig starte træning op igen. Den har været sat på standby fordi jeg simpelthen ikke havde kræfter til det.
Men hvordan er det med vægttab og kropsopfattelsen?
Mkh
Bodil
#2 af Mitnyeliv1
administrator
I må meget gerne oprette nye tråde til hvert spørgsmål, så er det nemmere at overskue forummet.
God spørgelyst :-)
Mvh Lone