God vægt

Du læser en tråd i debat > off topic

#1
God vægt
Kære maditallere
Min vægt er gået bag af dansen. Eller også har jeg taget 60 kg på i løbet af 24 timer :D Da jeg var i bad i går, var der desværre mindre oversvømmelse i mit badeværelse (latterlige afløb). Tørrede min vægt af, pillede batteriet ud og satte delene til at tørre natten over. Da jeg så skulle se hvordan den havde det i dag, viste den 125,3 kg - i går vejede jeg ca 65. Opdagede ved at pille rundt at den faktisk også kan vise vægt i stones og i pund. Den vægt den viser i stones (19'7) korrelerer fuldstændig med den vægt den viser i kilo, men i pund viser den 275. Havde ellers en idé om at hvis alle vægtenheder passede sammen, kunne man måske bruge den til at se vætnedgang/forøgning selvom det ikke var den reelle vægt (håber det giver mening), men da pundangivelsen ikke passer sammen med de andre, ryger denne (i forvejen lettere løse) antagelse.

Derfor - suk - er jeg nødt til at investere i en ny vægt. Det behøver ikke være en fancy en (deres fedtprocentmålinger er alligevel som vinden blæser og BMI kan man altid selv regne ud - hvis man overhovedet synes det har relevans). Men den skal være billig da jeg ikke har ret mange penge.

Er der nogen herinde der kan anbefale en god billig vægt?
8 år26. februar 2016 kl. 11:47
#2
Uha, du har rekorden i hurtig vægtøgning :-) Jeg har en Soehnle og er glad for den - den virker stabil og præcis. Politiken testede 5 badevægte i januar, og der vandt en Caso vægt BS1 - med en Soehnle Melody på andenpladsen. Caso'en koster så også 500 kr, så billig er den jo ikke. Jeg køber Soehnle igen, hvis min sætter ud - den, jeg har nu, er Soehnle badevægt - Pino - og Coop.dk har den til 249, googlede jeg lige. Jeg gav 400 i sin tid. Den står bag en dør, der åbner indad, og den er flad nok til, at jeg kan åbne døren hen over den. Har du i øvrigt sat nyt batteri i eller bare det tørrede batteri? Jeg ville nok prøve med et nyt batteri.
8 år26. februar 2016 kl. 12:23
#3
Tak for svar :) Jep, trods at den næsten lige har fået nyt batteri, prøvede jeg selvfølgelig at sætte et helt frisk i :) Jeg købte min (nu afdøde) vægt i Kvickly for omkring 200 (tror jeg det var). Den har været meget stabil - altså på den måde at den ikke, som mange andre vægte, svinger med adskillige 100 gram hvis man vejer sig flere gange efter hinanden - den viser altid det samme. Så jeg har været rigtig godt tilfreds med den. 249 er overkommeligt, vil kigge nærmere på den (gad vide om det har betydning at jeg er Coop-medlem)
8 år26. februar 2016 kl. 13:14
#4
Det, jeg udledte af testen, var at en god vægt lige netop viser det samme hvis man vejer sig flere gange efter hinanden.

Jeg har desuden prøvet at cheche med min læges gamle skyde-lodde vægt, og mærkeligt nok passer min vægt og lægens perfekt sammen. (Vejede mig med samme tøj osv. for at checke vægtens præcision). Desværre er den udgået :-( den var i sin tid bedst-i-test).
8 år26. februar 2016 kl. 14:00
#5
Nogle gange er man så heldig at der er en test-model af de fleste ude i butikkerne. Så prøver jeg dem simpelthen af med 3-4 vejninger i træk. Så er dén del i hvert fald godkendt ;)
8 år18. marts 2016 kl. 09:58


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });