Hvordan har du det med elevatorblikket.????

Du læser en tråd i debat > off topic

#1
Hvordan har du det med elevatorblikket.????
Husker ikke om vi har haft emnet før. Men hvordan har du det med personer som hvergang man ses laver elevatorblikket. Irriteres du eller griner du af det ?
10 år19. februar 2014 kl. 10:10
#2
haha... Enten møder jeg ikke de mennesker, eller (mere sandsynligt) så ligger jeg slet ikke mærke til det!
Hvem sagde der ikke var fordele ved at have ADhD? :D

Men i dag tror jeg ikke det ville genere mig særligt meget, før hvor jeg var mere usikker på mig selv og min krop ville det nok gå mig mere på... Måske ville det også genere mig hvis jeg pudselig tog 10+ kg på igen hurtigt, fordi jeg nok så ville føle mig dårligere tilpas omkring min krop og min vægtstigning.
10 år19. februar 2014 kl. 12:07
#3
Elevatorblikket - så prøv dette...
At være til brunch hos veninde første gang efter 1 år, en hjerneoperation og en vægtøgning på 20 kg. Du har så godt nok også fået klippet håret kort fra langt, men derudover er du den samme, som du var for 1 år siden - MEN ... 4 af hendes andre veninder, som du sidst så for ca. 1 år siden KOMMER HEN OG PRÆSENTERER SIG FOR DIG!!!!! Du siger: "jamen, det er jo mig, vi kender da godt hinanden...." Og SÅ får du elevatorblikket og et svagt "Guuuud, ja.... tavshed... men du er jo blevet klippet...."

Så kan jeg godt sige jer, at man kaster sig desperat ind på madital igen.
10 år21. februar 2014 kl. 11:09
#4
Puha karlslunde men et godt eksempel på hvor modbydeligt og pinligt det kan være. Og hvad mon der snakkes om bagefter.....

Tænkte mere hvilke typer ? er din erfaring gør det. ? Tænker om næste gang blikket kører og der ikke er tabt de 20 kilo. Hvad der kan vende situationen? Et grin kan jo være lige så meget et svar som tavshed.....Er der en smart bemærkning man kan fyre af ? Som viser nu gik du for langt. ?
10 år21. februar 2014 kl. 11:46
#5
Jeg tager sgu ikke derud igen før de 20 kg er væk... Ha ha ha ... Nej, du har ret - DET er jo nok ikke løsningen. Men den sved VIRKELIG. Specielt, da den 4. kom hen til mig. For vi stod jo alle samlet, så alle lagde mærke til det og der var pinlige tavsheder.

Jeg ved ikke rigtig, hvilke TYPER, det er. Har ikke sådan et stereotypt billede. Men disse var alle slanke. Frydede mig dog efterfølgende lidt over, at de alle havde problemer af andre slags, som jeg så ikke har. Med børn... med forholdet ...med manden... med jobbet. Og så kunne jeg jo tage den svidende fornemmelse ved at bilde mig ind, at de kun hævdede sig selv ved at tænke "nå, men jeg er da i det mindste ikke fed", fordi de havde det så dårligt i øvrigt.

Men en god bemærkning ville være kærkommen ja. På det helt rette tidspunkt. Men man skal jo være HELT sikker - for det er jo kun et blik. Kunne jo ligesågodt være, at de ville beundre ens nye sko, ikke? ;-) Det er nemmere, når det er noget, der bliver sagt. Så kan man jo sige alt det rigtige...

10 år21. februar 2014 kl. 11:55
#6
I gamle dage brugte man udtrykket "at blive målt". De personer som gør det, er de par stykker jeg ved gør det hver gang. Og dem som var misundelige da jeg havde tabt mig. De har selv alt for mange kilo på sidebenene......Men det er ikke ok.

10 år21. februar 2014 kl. 12:06
#7
Nej, DET er det ikke - det er i hvert fald ikke gode venner. Hvilket jeg jo selvfølgelig så heller ikke er ved at tænke, som jeg gjorde, om dem!

Min bedste veninde gjorde det også - når jeg tidligere har tabt mig - misundeligt elevator, men så kiggede hun straks op og sagde "fuck, jeg er misundelig" og så smilede hun sit dejlige "du er for sej smil". DET er en helt anden acceptabel elevator.

God dag til dig, calcit. Lidt sjov eftertænksomhed her - både slanke og tykke gør det... af forskellige årsager. Mænd gør det ikke ved mig?! De ser vist bare igennem mig.

Så vil jeg tænke lidt over, hvilke fede ting, jeg KAN sige, hvis det er tydeligt nok! Jeg tror, jeg starter med: "Ja, jeg er fed, din dumme sæk - men jeg er god ved dyr!" :-)
10 år21. februar 2014 kl. 12:29
#8
Glemte før Karlslunde at når du så kommer tilbage 20 kilo mindre hvad mon reaktionen er? Om der er nogen ? Nej der bliver aldrig tale om et tillids fyldt forhold når øjenene spiller sådan. Som din veninde var ærlig ville det jo være helt fint.....og jo så noget helt andet man kan grine sammen af.

Er lutter øre for en smart bemærkning bare den ikke er led.......smiler. Tilfælles er at de har andre problemer end jeg som jeg ikke misunder.
10 år21. februar 2014 kl. 13:17
#9
Sandt - ikke noget ledt - man skal ikke ned på deres niveau, men som Lovely lige skrev i en anden tråd herinde:

"Hehe.. man kan jo vælge den proaktive løsning: Fastholde synderens blik og når man er sikker på, de har lagt mærke til det, stikker man dem lige selv en elevator... så kan de selv se, hvor ubehageligt det er. Det kræver bare lidt teknik - og selvom man måske ikke føler sig så selvsikker - så "Fake it till you make it""

Den skal jeg prøve næste gang!

10 år21. februar 2014 kl. 13:22
#10
" Stikker dem lige en elevator" fedt udtryk Karlslunde. Nægter at glide ned på det niveau med en led bemærkning. Smiler.
10 år7. marts 2014 kl. 10:07


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });