Vægten ven eller fjende ?

Du læser en tråd i debat > off topic

#1
Vægten ven eller fjende ?
Hvordan opfatter du din vægt..er den ærlig eller en træls fætter ? Hvad er dine tanker om den?
11 år18. april 2013 kl. 09:58
#2
re: Vægten ven eller fjende ?
For mig er vægten et redskab på lige fod med bestik og gryder. En nødvendighed, hvis jeg vil nå mit mål, men ikke noget jeg som sådan har en følelsesladet holdning til.

Det samme gælder faktisk for det tal som står på den - det er nødvendigt for mig at holde øje med, om det går den rigtige vej, men jeg bliver hverken glad (når vægten går ned) eller ulykkelig (når vægten går op).
11 år18. april 2013 kl. 10:41
#3
re: Vægten ven eller fjende ?
Har det lige som Fedania.

Førhen var vægten nærmest med til at bestemme mit humør den dag. Høj vægt = dårlig dag. Lav vægt = god dag.

I dag er det noget jeg bruger til at konstatere, om jeg er på rette vej, eller om jeg skal rette ind.
Selvom jeg ikke er helt så påvirket af vægten længere, så giver det dog glæde, når vægten er i den lavere ende - men får samme følelse af at kigge i spejlet på de gode dage. Så det er vist mere følelsen af velvære der er rart fremfor vægten.
11 år20. april 2013 kl. 13:53
#4
re: Vægten ven eller fjende ?
Elsker den når den siger det jeg gerne vil, meeen ikke når den ikke rykker sig ;-)

Jeg har smidt min vægt ud, da jeg synes den gjorde mig i dårlig humør. Og når man træner meget og forsøger og gøre en indsats, så det træls at ens resultater ikke altid måles på vægten. Ved godt man tager vand, blod osv på når man træner men, kunne mærke en negativ indvirkning ved vægten stod stille , derfor UD med den :-) Jeg kan bedre lide og måle fremskridt med målebånd, fordi der kan jeg se der sker noget.

Med min fornuft synes jeg vægten er et elendig redskab, da det ikke viser fedtmasse, muskelmasse og væske m.m. og det er jo ikke nemt og vide om det er fedt eller vand der er tabt ? Der er en "rigtig" vægt der hvor jeg træner, den vil jeg vejes på, når jeg samler mig mod ;-) Den er sådan en dyr karl der kan aflæse alle de ting jeg talte om :-)

11 år20. april 2013 kl. 17:31
#5
re: Vægten ven eller fjende ?
Tror nok jeg opfatter vægten som et nødvendigt redskab blandt mange andre. Min kam, tandbørsten m.m. Som jeg hverken kan undvære eller personlig gøre. Oftes så ved jeg godt hvad vej det er gået. Kan mærke det. Kan godt lide Fedianas beskrivelse og er enig. Hvis vægten driller er det i de fleste tilfælde grundet mine egne dumme valg.
11 år21. april 2013 kl. 12:42
#6
re: Vægten ven eller fjende ?
Vægten er ikke træls som sådan, den er uundværdig i forhold til at minde mig selv om at stort indtag af mad altså har konsekvenser. Men vægten skal også virke, være uden skavanker, for jeg har fundet at jeg bruger dens skavanker til at undskylde stigende vægt. Da jeg i en periode ikke ejede en vægt, tog jeg hjem til familien mens de var på arbejde for at bruge deres. Og det var i en periode hvor jeg ikke var interesseret i madens sundhed, eller hvordan min vægt så ud.
11 år21. april 2013 kl. 18:46


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });