Ugenlig fastedag

Du læser en tråd i debat > off topic

#1
Ugenlig fastedag
I MetroXpress på side 11 er der idag en artikel om ny forskning fra en lektor på Århus Universitet ved navn Suresh Rattan som leder et forskningsprojekt omkring aldring og molekylær biologi.

I artiklen er han citeret for at have sagt at en ugentlige fastedag er en god idé - forstået således at man på den ugentlige fastedag spiser 80% mindre end ellers for at stresse kroppen på den sunde måde. Blandt andet nævnet han også træning og suduko som gode måder at stress sig på.

Ideen er at stresse sig selv _lidt_ fordi det åbenbart holder cellerne yngre.

Jeg kan ikke finde et link til den pågældende artikel, men her er et link til en anden artikel som beskriver samme forskning - dog uden at nævne det med at faste.

(et forældet link til videnskab.dk er blevet fjernet)
15 år22. maj 2008 kl. 12:45
#2
re: Ugenlig fastedag
Læste det godt, men havde læste det som 80 % af det normale, men det var 80 % MINDRE. Det er jo næsten det hele. *smil*.

Hmmm jeg spiser jo i forvejen ca 30 % mindre end min forbrænding - bør man tælle dem med mons tro. Hmmm jeg ved nu ikke om det er noget jeg vil gøre i. Synes jeg har nok at gøre med at overholde kuren. Men måske når man når til vedligeholdelse.
15 år23. maj 2008 kl. 11:38


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });