anonym

Du læser en tråd i debat > off topic

#1
anonym
Hvorfor være anonym her, mere end man kan være det med et profilnavn?
(som mit, f.eks)
16 år25. april 2008 kl. 09:48
#2
re: anonym
Det har jeg også tit spekulerret på... jeg kommer tit til at spørge mig selv om det er seriøse spørgsmål der bliver stillet når personen er anonym eller om det bare er noget folk finder på... Man kan jo vælge et hvilket som helst navn og folk vil ikke ane hvem man er eller hvor man er fra, med mindre man selv skriver det...

16 år25. april 2008 kl. 10:03
#3
re: anonym
Jeg synes også det er irriterende især som du er inde på frk M at man bare kan kalde sig hvad som helst. Hvis folk fik et profilnavn var det lettere at holde styr på.

Jeg har også en mistanke om at det er folk med spiseforstyrrelser som måske er kendt herinde under et andet navn og så for ikke at røbe hvor galt det er for dem.

jeg vil dog komme med en indrømmelse at jeg også har haft et indlæg som anonym og det var ikke med vilje. Jeg må værre kommet til at trykke forkert.
16 år25. april 2008 kl. 15:34
#4
re: anonym
Hmm.. kan godt se hvad i mener, ang. usikkerheden om, hvor seriøst et indlægget kan tages, men det er vel ikke pga. af navnet, men derimod pga. selve indholdet i indlægget? Er det ikke lidt det samme et eller andet sted, om man vælger at kalde sig anonym eller frøken M.? Begge dele er jo navne der skjuler den skrivendes egentlige identitet, så hvorfor skulle det ene være mere berettiget end det andet? Jeg synes, at hvis spørgsmålet eller emnet der bringes på banen her i forummet, er ordentligt formuleret og fremstår seriøst, kan det vel være lige meget hvad folk kalder sig? Jeg holder i hvert fald af min ret til at kalde mig anonym, hvis det er det jeg har lyst til.. og det vil jer meget gerne have lov til at blive ved med at gøre - og jeg har ikke en spiseforstyrrelse! :)
16 år25. april 2008 kl. 17:27
#5
re: anonym
nej det kan godt være du ikke har en spiseforstyrrelse, men det er der en herinde der har som også føler at det er hendes ret, til at være anonym og det er det også. Det ville bare være lettere hvis I kaldte jer et eller andet, I vil jo stadig vær anonym og de behøves hellere ikke have en offentlig profil. Det drejer sig , for mit vedkommende, kom om at kunne skelne imellem folk
16 år25. april 2008 kl. 18:29
#6
re: anonym
Men hvis man som bruger føler det rarest at man ikke kan kæde indlæg sammen, og derved danne sig et billede af, hvilken person(lighed) der der står bag, synes jeg at man skal have lov til at kalde sig anonym. I har helt ret i, at det ved et enkelt indlæg i princippet kan være lige meget om man hedder et brugernavn eller ikke, men når der kommer flere indlæg fra samme person herinde, synes jeg ikke det er så svært at danne mig et slags billede af, hvordan personen er... Jeg synes i hvert fald der er flere personer herinde, som ikke længere er anonyme, trods deres dækkende og intetsigende brugernavn, fordi de har skrevet så mange indlæg. Jeg holder stadig på min ret til at være anonym :)
16 år26. april 2008 kl. 11:39
#7
re: anonym
Det var ikke ment som en anklage, mere en undren.

Jeg kan da godt forestille mig at jeg en dag kunne have et spørgsmål som jeg kunne finde på at stille anonymt, men jeg kan nu godt lide at man kan kæde indlæg sammen og på den måde vide noget om en person.

Jeg er nok anonym, men hedder det samme alle steder på nettet, så helt anonym er jeg ikke
16 år26. april 2008 kl. 17:15
#8
re: anonym
Der hvor man bliver helt rundforvirret, er når der er mere end 1 anonym der skrive i den samme tråd.

Det kan da godt være at man kan lære lidt om de andre personer, men vi kan jo gå forbi hinanden på gade, uden at vide vi er med i madital - så vi er vel alle anonyme når vi er ude i den virkelige verden.
16 år26. april 2008 kl. 21:31


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });