belønning

Du læser en tråd i debat > off topic


#1
belønning
Jeg har overvejet at give mig selv en belønning, for hver f.eks 5 eller ti kg jeg taber.

Lyder det meget fjollet?
16 år20. marts 2008 kl. 17:54
#2
re: belønning
Nej da. Jeg tror at det er vigtigt at give sig selv en belønning undervejs.
Det har jeg i hvert tilfælde også tænkt mig at gøre. Det er jo altid dejligt at have noget at se frem til.
Hilsen Mor3
16 år20. marts 2008 kl. 19:30
#3
re: belønning
Det har der tidligere været en tråd om, måske kan du finde den med søgefunktionen.

Den generelle konsensus har været at det er en brilliant ide at belønne sig selv for hver 5. kilo - så længe belønningen ikke kan spises eller drikkes.

Karina kan i hvert tilfælde om hvad hun gør for hver 5 kilo. Og der er også andre som har et mere fast mønster i belønningen.

Selv har jeg ikke gjort det helt så systematisk, men mere med en tidsmæssig mellemrum og så har det som regel været en bytur (shopping) med tøjindkøb i en mindre størrelse (helt i starten var sådan en belønning slet ikke nødvendigt fordi jeg var helt høj på motivation). Og så har jeg købt Spis Bedre og iForm som en slags mellemting mellem belønning og fortsat livsstilsændring. Jeg har også investeret i kogebøger og et par bøger om vægttab (The Beck Diet Solution, som jeg absolut kan anbefale og så The No-Diet Diet som jeg ikke synes er nær så god).

Jeg har stadig ikke fået den fod-behandling eller det full-size spejl som jeg gik og overvejede at få som en belønning. Spejlet er der knap plads tli i vores soveværelse og behandlingen er bare blevet trukket ud.

16 år20. marts 2008 kl. 20:54
#4
re: belønning
Hej!

Belønning skal der til og iakob du har da fuld fortjent den fodbehandling, så se du bare at få bestilt tid ;-)

Her efter jeg har rundet de 16 kg. har (igen) været ude at shoppe parfume, denne gang blev det en gaveæske med Dolce og Gabbana "the one" edp, ihh den er altså god.

Mine fødder kunne nok også godt trænge til lidt kærlighed, men det må jeg selv give dem (nu begynder jeg også bedre at kunne nå derned :-) for jeg er simpelthen så kilden på og under fødderne at jeg ikke kan have at andre rører dem.

Nye bukser har jeg også fået, men det har været ren nødvendighed, da de gamle efterhånden røg helt ned om knæene ;-)

Så piger, bare kom igang med at planlægge nogle gode belønninger, det er super med noget at se frem til.
16 år27. marts 2008 kl. 02:17
#5
re: belønning
Min belønning for hvert 5. kilo tabt er en spinning ring. Det er de her små spinkle ringe, som sættes sammen og tilsammen udgør en større ring. Jeg har fået 2 ringe og er godt på vej til den 3. ring. 1 kilo tilbage før jeg skal til guldsmeden igen.

Eneste ulempe med at bruge ringe er at de faktisk allerede er for store fordi jeg har tabt mig på fingrene. Men det er der ikke noget at gøre ved.
16 år31. marts 2008 kl. 08:06
#6
re: belønning
Jeg har vist nævnt det før, men jeg har lovet mig selv en tatovering, når jeg har rundet de 20 kilo. Jeg har lavet nogle skitser og skal forbi tatovøren og have ham til at lave den færdig på papir snart - jeg har besluttet mig for, at jeg må sætte ham i gang, når jeg har rundet de 15. Og det er lige om lidt ;)
16 år1. april 2008 kl. 21:41
#7
re: belønning
der var en et andet sted som forslog mig at lægge 100 kr til side pr kg, så der var til nyt tøj når målet var nået
16 år2. april 2008 kl. 11:28
#8
re: belønning
Det lyder som en rigtig god idé - at lægge penge til side til tøj! Jeg glæder mig i hvert tilfælde til at skulle ud og købe tøj - om en 9 kg's tid.

Susan
16 år29. april 2008 kl. 18:16
#9
re: belønning
Jeg havde en plan om at købe noget når jeg havde tabt ti kg, har kun købt to par bukser, men vil vente med mere til jeg har tabt ti til tror jeg, det skulle gerne passe med at jeg akl til London så kan jeg købe lidt tøj der
16 år29. april 2008 kl. 21:14
#10
re: belønning
M. Så er det måske netop en god ide at lægge penge til side for hvert kilo. Så kan du se 100-kroner stablen vokse indtil du skal til london. Og så kan du blæse på om du har tabt dig 9 kilo eller 11 kilo når du skal afsted - for du får 100 kroner pr kilo med i baglommen.
16 år30. april 2008 kl. 10:14



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });