Hvad er "skalle"????

Du læser en tråd i debat > off topic

#1
Hvad er "skalle"????
Har læst flere tråde, hvor man bruger ordet "skalle". Nogen spørger: "hvem vil være med til en onsdags-skalle".
Nu har jeg ikke deltaget i nogen slankeprogrammer og kender derfor ikke alle mulige udtryk som diverse programmer lærer folk. Er der derfor nogen der for min forståelsesskyld kan fortælle hvorfra det stammer - kan jo nok regne ud at det er en slags udfordring/opfordring man giver hinanden.
16 år6. marts 2008 kl. 20:19
#2
re: Hvad er "skalle"????
Det har ikke noget med slankekur at gøre. At give ting en skalle er et gammelt dansk udtryk.

Jeg kender ikke den præcise definition men det betyder noget i retning af at gøre en ekstra indsats.
16 år6. marts 2008 kl. 20:36
#3
re: Hvad er "skalle"????
Ja jeg v ed godt hvad "at give den en skalle" betyder - bare et sjovt - og som du siger - lidt gammel vending at bruge. Og når man så bruger ord som "onsdags-skalle" eller "gulerods-skalle" så kunne det jo godt være det var en sprogbrug som blev brugt i visse kure - hvad ved jeg?
16 år7. marts 2008 kl. 09:57
#4
re: Hvad er "skalle"????
Åh... ja... det har jeg ikke tænkt over. Jeg synes mere det er i retning af: "KOM SÅ PIGER - 15 SEKUNDER IGEN" :-D
16 år7. marts 2008 kl. 12:49
#5
re: Hvad er "skalle"????
hej, fra en overløber fra slankedoktor. Her er skallerne en ekstra indsats, som en lille gruppe melder sig til. Detkan f..ex. være en løbeskalle, hvor alle tilmeldte forpligtiger sig til at løbe 3 x ugentlig, eller man forpligtiger sig til at tabe sig et vist antal gram.
16 år22. marts 2008 kl. 10:13


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });