Kæmpe tilbagefald

Du læser en tråd i debat > off topic

#1
Kæmpe tilbagefald
Jeg har bare brug for at komme ud med noget nu, og jeg vidste ikke lige, hvor det ellers kunne være end her. Så i må lige bære over med det her, da det højst sandsynligt ikke falder i alles interesse.
Jeg er faldet i en fælde, et tilbagefald, en ond cirkel, som jeg ellers lige troede jeg var brudt ud af. Jeg har tidligere været ind i en ond cirkel med overspisning efterfulgt af fremprovokeret opkast (ja det er vidst det man kalder bulimi)... Jeg troede jeg var kommet over det, da jeg i meget lang tid slet ikke har gjort det.. men, men, men.. jeg ved ikke hvad det er der er gået galt, men i de sidste par dage er det pludselig vendt tilbage med tilbagevirkende kraft. Jeg kan simpelthen ikke styre det. jeg ved ikke hvad der er galt med mig, men har det så skidt med det. Mest fordi jeg normalt er en meget rationelt tænkende pige, så jeg ved jo godt at det er dumt og rigtig, rigtig skadeligt.. ÅÅÅHHHH.... Jeg er godt klar over at mit selvværd langt fra er i top, men hvorfor ved jeg ikke. og at det kan få mig til at gøre som jeg gør, er mig en gåde.. Jeg ville ønske at jeg bare kunne acceptere mig som jeg er og min krop som den er, da jeg jo ikke er overvægtig. Hvad er det der gør at jeg ikke er glad for mig selv som jeg er? Hvorfor tror jeg at jeg bliver lykkeligere hvis bare jeg taber mig? Det gør jeg jo ikke! Jeg er meget, meget frustreret lige nu. Og jeg er ked af hvis nogle bliver stødte/ sure/trætte af, at jeg skriver om mit problem herinde, da jeg har læst indlæggende omkring spiseforstyrrelser her på sitet. Lige nu er jeg bare ikke i stand til at sætte mig ud over mine egne behov.. og mit behov var altså at få åbnet op for sluserne. Jeg ville ønske jeg kunne se mig i spejlet og være stolt, ikke bekymre mig om HVAD ANDRE TÆNKER!
16 år5. marts 2008 kl. 17:47
#2
re: Kæmpe tilbagefald
Du skriver at du har haft problemet før og er kommet over det? Hvordan kom du over det dengang? Fik du hjælp? Måske er det på tide at opsøge de mennesker som hjalp dig sidste gang.

Du skal i hvert tilfælde ikke selv gå og kæmpe med det. Prøv at tage fat i nogen, en professionel (din læge, din dietist, en lærer hvis du går i skole) eller en ven eller familie. Du har brug for hjælp og den kan du kun få hvis andre ved du har et problem.
16 år5. marts 2008 kl. 20:59
#3
re: Kæmpe tilbagefald
Iakob har ret - du er nødt til at ha hjælp. Du er kommet ud af det før og det kan du komme igen.

Jeg ønsker dig held og lykke og skriv endelig igen hvis det hjælper dig.

Kh Karina
16 år6. marts 2008 kl. 08:04


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });