Skal lige a med noget galde...

Du læser en tråd i debat > off topic

#1
Skal lige a med noget galde...
Ja, som nogen ved har jeg haft bøvl på jobbet og været i vildrede om hvad jeg skal gøre...

Det så ellers lyst ud og jeg synes at få det bedre og kunne få overskud til at komme længere ned i vægt igen. MEN kan godt mærke at det som skete i dag har pustet til mig igen.

Det er helt og holdet min egen skyld, har selv bedt om det.
Kan desværre ikke skrive konkret om det her!

Det er faktisk fyrings grundlag det jeg har gjort (tror jeg) og jeg har det SÅ skidt med det, specielt fordi jeg gjorde det i vrede!

Hvor kan jeg ponke mig selv nu og det er rigtig skidt. Måske det er et tegn?

ØV ØV ØV ØV... det ligner ikke mig, hvor er jeg dumt!
- græder lidt! :(
16 år15. februar 2008 kl. 18:33
#2
re: Skal lige a med noget galde...
Hm... Hvis du går rundt og gør ting på arbejdet som er fyringsgrundlag og som ellers ikke ligner dig at gå at lave - så er det måske et tegn på at dit arbejde og dig ikke rigtig kan sammen. Det lyder da i hvert tilfælde som et tegn på at der er noget i dit liv som går dig alvorligt på.

Er du stresset? Har du korttidshukommelsesproblemer? Usædvanligt iltert temperament? Hjertebanken? Prøv selv at checke symptomerne på stress ud - du burde umiddelbart kunne google det.

Håber at tingene klarer op for dig.
16 år15. februar 2008 kl. 20:02
#3
re: Skal lige a med noget galde...
Jo, jeg er nok lidt stresset...
Og ved at det kan være en ond cirkel at komme ud af. Som du ved har den været gal før, og jeg tror det lige så stille har bygget sig op.

Jeg har ferie i uge 9 hvor der for alvor skal slappes a...
Men problemet er at jeg ikke bliver stresset af at have travlt, men af spekulationer... :(

Ved ikke hvordan jeg bryder den onde cirkel, men mon ikke man kunne få noget hjælp til det...!?

God weeked Iakob!
16 år15. februar 2008 kl. 23:24
#4
re: Skal lige a med noget galde...
Jamen Helle dog - hvad pokker har du da gjort som kan være så slemt.

Jeg kan godt huske at vi tidligere har snakket om stress. Så når du lige nu har det som du har det er jeg da frygtelig glad for at du har ferie nu. Så må du virkelig sørge for at slappe af. Der findes rigtig mange tests, som kan få dig lidt på sporet af om du er ramt af stress. På center-for-stress.dk er der masser af information at hente om stress. Hvis du nikker genkendende til mange af stress symptomerne vil jeg foreslå at du går til lægen. Mange stresssymptomer kan også skyldes andre ting, så det er vigtigt at snakke med lægen og få slået fast at der ikke er andet i vejen.

Jeg tror ikke det er unormalt at blive stresset af spekulationer. Hvis du er usikker på din rolle i forhold til dine kolleger og dine relationer til dine kolleger f.eks. Så kan man da meget nemt komme til at gå og spekulere. Og det er netop en af de store stressfaktorer.

Nu ved jeg ikke om du har en masse planer for ferien, men sørg for hver dag lige og tage dig tid til at side stille og bare slappe af. Gå evt en tur og tøm hovedet for tanker. Og hvis du har overskuddet, så tænk over hvad det præcist er der gør dig stresset. Overvej hver enkelt faktor som stresser dig. Det er sådan med ting som stresser dig at du har 3 muligheder. Enten så kan du acceptere det helhjertet. Dvs. du lever med det som et bevidst valg. Du kan gøre noget ved det der stresser dig. Dvs. tag handling - gør en indsats for at det bliver ændret. Eller du kan flygte fra problemet. Den sidste er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Hvis der er ting på en arbejdsplads som ikke KAN laves om kan den eneste løsning være at skifte job.

Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget. Men det er svært at give gode råd sådan i blinde. Men bedste råd hvis du føler dig stresset, så sørg for at slappe af i din ferie og restituer :-)

Kh Karina
16 år16. februar 2008 kl. 08:47


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });