Nytænkende og kreative links...

Du læser en tråd i debat > off topic


#1
Nytænkende og kreative links...
Nu har jeg været her på madital nogen tid og det er gået op for mig at mange er meget kreative. Derfor kom jeg til at tænke, at i denne tråd kunne vi måske præsentere nogle af de sider, der har noget med vores kreative interesser at gøre.

Jeg interesserer mig f.eks. for kunst og derfor har jeg venner som maler, så jeg starter med at leverer links til dem:
finnbirkelund.dk philipart.dk og florencemclean.dk

Jeg selv har ikke fået nogen gave udi at male så jeg tager billeder og deltager aktivt i en fotoklub.
Jeg smider lige links til klubben: fotoklubbenmidtjylland.dk og til der hvor man mødes og diskuterer fotografier: fotokritik.dk

Jeg glæder mig til at høre om de sider som inspirerer jer - ud over mad i tal ;-)
16 år21. januar 2008 kl. 11:46
#2
re: Nytænkende og kreative links...
Ihhhh altså her er jeg nødt til at være med.

Jeg er kreativ ud i at lave scrapbooking, kort, glas og malerier. Noget af alt det kan I se på min hjemmeside karinas-hobby.dk. Den er dog ikke 100 % opdateret, men alle mine malerier er vist på siden.

Alt mit scrapbooking og alle mine kort viser jeg på min venindes hjemmeside godtesen.dk. Her kan man oprette sig som bruger og være med hvis man laver noget som helst indenfor kort og scrap.

Ud over det regner jeg med at jeg skal forsøge mig som konditor i forbindelse med mit bryllup. Jeg har en drøm om selv at lave min bryllupskage. Det er lidt af en stor mundfuld, men jeg håber at jeg kan gøre det. Desværre kommer det nok til at kræve et par prøvekager, men jeg må jo finde nogle som kan prøvesmage for mig så jeg ikke selv skal spise det hele.

I øvrigt kan jeg fortælle at hvis man kommer på Århuskanten kan nogle af mine malerier pt ses i Bowling Nord i Århus, hvor jeg udstiller i januar og februar :-)

Glæder mig til at høre fra andre kreative sjæle. Ahimsa - jeg smutter lige ud og kigger på dine links.

Kh Karina
16 år22. januar 2008 kl. 08:41
#3
re: Nytænkende og kreative links...
Hvis du er overtroisk må du ikke selv bage din bryllupskage da det bringer uheld
16 år22. januar 2008 kl. 09:30
#4
re: Nytænkende og kreative links...
Det har jeg lige godt aldrig hørt. Lidt overtroisk er man vel, men kun på nogle punkter. Jeg er ikke sikker på at jeg er overtroisk nok til at lade det bestemme over bryllupskagen, men tak for advarslen.

Jeg skal også giftes d. 13.

Kh Karina
16 år22. januar 2008 kl. 10:00
#5
re: Nytænkende og kreative links...
Hm.. Nightmare on Elm Street tema bryllupsfest.

;-)
16 år22. januar 2008 kl. 14:01
#6
re: Nytænkende og kreative links...
Det er forhåbentlig ikke en fredag :-)
16 år23. januar 2008 kl. 00:04
#7
re: Nytænkende og kreative links...
Nej det er en lørdag og så kl 13 ;-)
16 år23. januar 2008 kl. 08:21
#8
re: Nytænkende og kreative links
det er da en rigtig god ide med sådan en tråd :)

hmm... lad mig se.. links jeg selv bruger er bla

tegnebordet - et sted hvor alle der tegner og maler kan scanne deres ting ind og lægge ud på deres profil, og så kan de andre brugere komme med gode råd og sådan..

hvis I vil se mine tegninger er de her: mallia.tegnebordet.dk

så er der grene.dk
hvor du også kan lægge tegninger og malerier ud og deltage i en konkurrence

og så er der smyks.dk hvor man kan købe dele til at lave sine egen smykker :)

hvis der er nogen der har nogle link til nogle sider med hobbyideer børn imellem 10-13 kan lave, så sig endelig til. så kan jeg nemlig få ideer til hvad jeg skal sætte ungerne i gang med på arbejdet.

(hvis man syer sin egen brudekjole giver det en ulykkelig dag for vært et sting :) men hved ikke med kagen.. men tillykke med bryllupet! bare det var mig )
16 år29. januar 2008 kl. 23:13
#9
re: Nytænkende og kreative link
Nej hvor er du god, Mie. Der er nogle fantastisk gode portrætter!

Jeg kan se der er sneget en enkelt drage ind - tegner du mere i den stil? Altså fantasy?

Kan også rigtig godt lide den halv-abstrakte hånd. Rigtig flot!!

I øvrigt så går jeg lidt og leger med ideen om at købe en rulle hønsetråd og tapetklister og så samle en masse aviser sammen. Fordi jeg overvejer at lave en figur af papmache i haven sammen med mine børn. Et rumskib eller sådan noget. Når den er tør, skal den så bare have en omgang skibslak og så kan det være den holder hele sæsonnen ud. Men pas på med "stikkerne" i hønsetråden - de skal nappes af eller have en omgang isoleringstape.
16 år30. januar 2008 kl. 09:28
#10
re: Nytænkende og kreative links
Mie : Hold da op hvor er det nogle flotte tegninger. Jeg kan godt misunde folk der kan tegne. Jeg selv maler ganske abstrakt og skal slet ikke igang med noget der ligner noget. Det andet er lidt mere imponerende.

Nå men kender du Creativ Company (cchobby.dk) ? Der har de mange ideer til kreative aktiviteter for både voksne og børn. Man kan tilmelde sig nyhedsbrev og finde masser af inspiration på deres side. Og så kan man købe materialer i webshoppen.

Og tak forresten. Jeg glæder mig vildt til brylluppet. Vores planlægning er gået lidt i stå fordi vi har holdt en masse fødselsdage, men jeg skal have det igang igen.

Kh Karina
16 år30. januar 2008 kl. 20:55



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });