Træning for lår og mave især?

Du læser en tråd i debat > motion

#1
Træning for lår og mave især?
Hejsa.
Jeg har ikke lige tjekket om det er blevet spurgt før - eller om der har været lign. indlæg.

Men jeg har bortsæt fra lidt for mange kilo, også problemer med at træne min krop. Mine 2 først priroteret dele af min krop som jeg vil træne er mine lår og min mave. Mine lår er meget store, og det er så pinligt at gå med shorts når man har så store lår. Specielt når man er så ung og alle andre ser normale ud. Hvordan får jeg fedtet af mine lår? Og hvordan strammer jeg dem mere op?

Så er der min mave, som er meget stor, med mange deller og sammen med mine hofter er jeg meget utilfreds med det. Jeg kan ikke have de trøjer jeg gerne vil have, på, da jeg ser fed ud i dem. Og når jeg sætter mig ned, buler det bare ud. :( Hvordan træner jeg min mave?

Jeg går tit ture - men jeg KAN ikke løbe.
Jeg har lavet nogle mavebøjninger, men er snart træt af at lave de samme øvelser, og så hjælper det ikke meget på det.

Håber i kan hjælpe.
16 år10. juni 2007 kl. 21:37
#2
re: Træning for lår og mave især?
Man kan ikke spot reducere fedt. Fordi du begynder at lave øvelser for ben betyder ikke nødvendigvis at du så også taber fedt der. Det samme gælder da også maven. Kroppen bestemmer selv hvor den tager fedtet fra. MEN ved at lave styrkeøvelser vil du jo få strammet op omkring muskerne og forhåbentlig få flere af dem. Og jo flere muskler jo mere forbrænder du, fordi muskler bruger mere energi end fedt. At træne mave bør ikke være din 1. prioritet. Derimod bør du
a) Gå en rask tur på 20-30 min. HVER DAG. Allerbedst om morgenen (hvis muligt) og på tom mave.
b) Lav squat-øvelse for dine lår.
c) Lav lunge-øvelser for dine baglår og baller
For begge øvelser gælder det at gøre det 3 gange med så mange repetitioner du kan (det må gerne "syre" lidt). Og ja, det gør du hver dag.
Har du lyst til at lave maveøvelser kan du gøre det 3 gange om ugen.
Det var træningen. MEN HUSK du kan træne lige så tosset du vil, men så længe du ikke får ryddet op i dit køleskab og begynder at spise ordentligt, så er det lige meget.
16 år12. juni 2007 kl. 20:17
#3
re: Træning for lår og mave især?
Man kan hvad man vil... det er blot et spørgsmål om at gribe det rigtigt an. Først og fremmest er det et langtidsprojekt, så frem med tålmodigheden;o)

Afsæt ca 3 mdr til at kunne løbe en længere tur. For hver uge gør du en lille smule ekstra, således at din krop ikke bliver overbelastet, og især så du ikke giver op.

Hvis du allerede er vant til at gå ture, er du godt på vej. Prøv næste gang at gå en lang tur, min 5 km (1 time). Kombiner det med ind imellem at powerwalke (gå hurtigt, sving med armene) så pulsen kommer lidt op. Dette gør du 3 gange den første uge (hver anden dag).

Ugen efter prøver du at løbe (3 dage) 1 minut, gå 2 min, løb 1 min, gå 2 min - gentag ialt 5 gange

Ugen efter prøver du at løbe (3 dage) 2 min, gå 2 min osv x 5

Langsomt uge efter uge øger du tiden du løber (evt også til 6-8 gange istedet for 5).
Hvis du ikke har et lille ur du kan tage med, kan du istedet løbe efter afstande, og så øge afstanden for hver uge.
Du kan evt selv søge på nettet efter en "løbeplan for begyndere"

Jeg har altid selv hadet at løbe, men har opdaget at hvis bare man ikke overdriver fra start af, er det slet ikke så slemt - snarere tværtimod - det er virkelig en fed fornemmelse at overvinde sig selv (jeg løb 4 x 6 min her til morgen!!!)
Mvh Lone
16 år15. juni 2007 kl. 17:32


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });