Hvor lang tid bruger et gennemsnitsmenneske på at gå om dagen?

Du læser en tråd i debat > motion

#1
Hvor lang tid bruger et gennemsnitsmenneske på at gå om dagen?
Ja, overskriften siger jo det meste - da jeg først kom her ind beregnede jeg mit energiforbrug udfra niveau - lavt - og fik en faktor på 1,45. Så prøvede jeg selv at sammensætte min hverdag - og fik den til 1,39! Godt nok er jeg ikke sååå aktiv, men synes alligevel det virker helt umuligt at få den hevet op på 1,6, hvis jeg lige nu står på 1,39. Så jeg tænkte, hvor lang tid bruge et gennemsnitsmenneske egentlig på at gå om dagen? Og går det så ind under 5 km./t., eller langsom gang?

:) Lora
16 år26. maj 2007 kl. 16:08
#2
re: Hvor lang tid bruger et gennemsnitsmenneske på at gå om dagen?
Det er vist meget mget forskelligt fra person til person. Jeg har 5 minutter til stationen - 5 minutter fra station til arbejde - 20 minutter til min søns børnehave - og 20 minutter tilbage. Jeg ved godt, jeg går lidt på arbejdet- men det er ikke noget, der "batter". Når jeg går alene går jeg 5 km i timen,- så sønnike er med, er det langsommere.

hvis du er i tvivl, så få fat på en skridttæller. Reglen siger, at går du 10000 skridt om dagen, får du motion nok. Jeg ligger vist omkring 5000-6000 uden at gøre noget overhovedet. Tæller jeg motionen med kommer jeg over de 10000.

Men det kommer jo an på så meget. Er du social og sundshedsassistent, så vandrer du rundt hele dagen. Sidder du på kontor (som mig) med printeren lige ved hånden, jamen så er der ikke mange skridt af tage af.

Jeg kan godt kende aktivitetsniveauet fra mig selv. Der skal ikke mere til end det faktum, at man rydder op i ½ time - og så ½ times motion - så er den hjemme.. Du laver jo mad, rydder op, vasker op, vaske tøj mv. Rengøring er en rent guldgrube rent motionsmæssigt. Og så den halve time - man bør unde sig selv med motion efter eget valg.

Held og lykke med dit projekt.

med venlig hilsen
Pernille
16 år26. maj 2007 kl. 21:50


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });