Genial kalorie tracker 😃

Du læser en tråd i debat > motion

#1
Genial kalorie tracker 😃
....Ville bare lige, i anledningen af det nye år - og min foreløbige vægttabs-status på minus 9 kg siden start 1. oktober 2020 - reklamere lidt for min aktivitetstracker, som jeg er vildt begejstret for!

"Fitbit inspire HR", gav omkring 6-700 kr for den - og jeg synes den er alle pengene værd...

På den tilhørende app på min apple tlf kan jeg aflæse præcist hvor mange kcal jeg har forbrændt på hver aktivitet.

Trackeren genkender automatisk fem forudindstillede aktivitetstyper, og man kan selv redigere i dem afhængig af sine foretrukne motionstyper, dvs. du tager bare trackeren på, binder skoene og går afsted - og så har trackeren regnet ud med det samme, hvad det er for en type aktivitet du er igang med at lave, og alt du skal er bare at aflæse forbrændt kcal pr. x antal minutter på din tlf når du er hjemme, og taste dem ind herpå siden - det er sgu da smart!

Jeg bruger primært gang på lange gåture i højt tempo, gerne inklusiv trapper - nu hvor motionscentret er lukket. Er så småt startet på at løbe lidt, men på absolut begynder niveau i højst 1-2 minutter pr set, ellers kan jeg ikke gå i flere dage, hvis jeg går for hurtigt frem.....

Jeg fandt ud af at jeg forbrænder meget mere end de forudindstillede generelle kcal tal, som motions-former herpå siden er sat til....det troede jeg virkeligt ikke, da jeg startede med mine 90 kg og mit totalt utrænede, forpustede korpus.....Total optur at have fået mig den tracker!😄🥳


Det er så FEDT 🤩 at kunne taste et højt kcal tal ind under dagens aktivitet, og se et flot stort grønt område - og have god samvittighed, fordi målingen med trackeren er ret præcis, da den jo baserer udregningen på min hjerterytme og puls....det er også super motiverende for at lige give den en extra skalle på motionsdage, så jeg kan have god samvittighed dagen efter.

Jeg motionerer hver anden dag, og hveranden dag restituerer jeg - ellers kan mine muskler simpelthen ikke holde til at yde noget på motionsdagene, de er alt for ømme/trætte.
På alle dage skal jeg dog ud og gå i mindst 1 time ialt, ellers går mit vægttab alt for langsomt/giver ikke noget nævneværdigt resultat til uge-vejningen- og så falder mit humør altså drastisk......men det har jeg indstillet herpå siden som min faste daglige aktivitet, at gå i 1 time, så det taster jeg ikke ind.

På motionsdage yder jeg så meget min krop overhovedet kan, udover den ene times gang, men uden at jeg overdriver (så får jeg bare decideret ondt i kroppen dagen efter og kan nærmest ikke bevæge mig i mindst 2 dage efter, så overdrivelse på motionsfronten er fan'me dumt) - men jeg kan mærke at jeg har lavet en masse igår = god samvittighed 😀

Hvor er jeg bare lykkelig over at eje en god badevægt en god køkkenvægt - og min aktivitetsmåler.....præcise indtastninger er for mig simpelthen et must for at have succes med vægttab og generel sundhed/at få optimal mængde næringsstoffer.

Held og lykke!


3 år1. januar 2021 kl. 14:03


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });