Ny i træningscenter

Du læser en tråd i debat > motion

#1
Ny i træningscenter
Jeg har famlet rundt i træningscentret i et par uger nu. Aner ikke, hvad jeg laver og/eller om det kan gøres mere effektivt.

Fast rutine 2 dage, 1 dags pause:
Løbebånd: Går i 20 minutter, fart 6,2 km/t (øger med 0,1 hver uge), random stigning på lvl 5 (ud af 20 - øger med 1 hver uge).
Cirkeltræning: 2x10 øvelser på alle 12 maskiner ved middel belastning.
Romaskine: 1.000 meter ved middel belastning.

Hvad gør I og er der kommentarer til det ovenstående?

Der ud over spiller jeg badminton en gang om ugen og går med hunden 20 minutter dagligt - i weekenden + 1 time.
4 år3. januar 2020 kl. 10:35
#2
Hej LeLi, det lyder da ikke så famlende. Du har da lagt en plan som du følger. Du skriver 'ved ikke om det virker'. Well, bliver du bedre til dine øvelser på maskinerne? For mig er der stor motivation i at mærke når jeg kan tage en rep mere, også selv om det kun er i ét af sættene i en øvelse.

Jeg er gravid lige nu, og det har givet nogle begrænsninger i hvad jeg kan i trænings centeret, så jeg er lige kravlet på motionscykel, istedet for crosstraineren. Der cykler jeg roligt en halv time (puls 100). Når jeg har vænnet mig til det, vil je ogs vælger jeg et bakkeprogram, så det bliver lidt mere varieret. Det ER lidt kedeligt lige nu!

Jeg plejer også at lave en række styrke/smidighedsøvelser på gulvet, men det er mest bækken og bækken træning nu. Jeg laver dog stadig noget planke og en maveøvelse hvor jeg sidder og flytter en boldt fra side til side.

Mit mål med træningen er at vedligeholde min kondition, mindske bækkensmerter og styrke de muskler, som jeg skal føde med.

Hvad er dit mål? Du skriver noget om det du laver 'kan gøres mere effektivt'. For mig lyder det som om du har valgt et blandet styrke og konditionsprogram som jo er generelt styrkende og det er da super fornuftigt. Før du kan gøre det mere effektivt skal du nok vælge hvad du gerne vil have ud af din træning.

God træning til dig
Milou
4 år10. januar 2020 kl. 08:04


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });