Jeg fatter det simpelhen ikk

Du læser en tråd i debat > motion

#1
Jeg fatter det simpelhen ikk
inde i min profil sætter jeg min motion til middel...og når jeg så skal ind og lave min motion for i dag, så bliver min smiley ked af det... og hvis jeg ikk skriver noget så er den glad... forstår det ikk... kan i hjælpe... jeg jeg så lade vær med at skrive at jeg har løbet, gået, sovet, siddet stille i så og så lang tid?? når på min profil står at jeg dyrker middel mosion...

Mvh Tina
17 år21. januar 2007 kl. 16:18
#2
re: Jeg fatter det simpelhen ikk
hej
Det er nok fordi at dit samlede aktivitetsniveau, når du indtaster det selv er lavere end det der gælder for middel.
Hvis du ikke indtaster noget går programmet ud fra at dit aktivetetsniveau svarer til middel (faktor 1,6), altså at du bevæger dig så og så meget (tror det er mindst 30 min motion om dagen og ellers går, står osv i løbet af dagen), sover så og så meget, sidder så og så meget.
Dit aktivitetsniveau ligger under middel, hvis du får negative smileyer når du taster alt ind. Hvis du sætter dit generelle energiniveau til lavt, vil det garanteret ændre sig.
Kort sagt. du har overvurderet dit energiforbrug, da du angav det til middel.
Mvh Eskimo
17 år22. januar 2007 kl. 01:49
#3
re: re: Jeg fatter det simpelhen ikk
hejsa

ja det må jeg ha gjort... prøver og sætte det til lav... tusind tak for hjælpen
17 år22. januar 2007 kl. 07:25
#4
re: Jeg fatter det simpelhen ikk
Hejsa
Jeg tror ikke smiley bliver glad FØR du når op på et en faktor 1,6 om dagen, lige meget hvad du sætter dit aktivitets-niveau til ;-)
Jeg har sat mit aktivitets-niveau til lavt, og der skal da MINDST indtastes en halv times motion med sved på panden til, før jeg får "smilet" at se, og altså når op på de 1,6 som er "det sunde mål".
Håber du er blevet klogere :-)
17 år22. januar 2007 kl. 08:42
#5
re: re: Jeg fatter det simpelhen ikk
Smiley'erne bliver kun glade når man lander inden for de grænser, der står ude til højre. Med lidt alm. sund fornuft kan man hurtigt se om man er på sporet, for man kan jo sagtens en enkelt dag fx være en enkelt % ude over grænserne og en anden dag et andet sted indenfor. Det skal ses over et tidsrum, prøv at se på nogle af felterne/tidsrummene i toppen. Man spiser fx heller ikke fisk hver dag, så det er gennemsnit.
Hilsen
Elsebeth
17 år22. januar 2007 kl. 11:15


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });