hvor meget forbrænder man som hjemmehjælper?

Du læser en tråd i debat > motion

#1
hvor meget forbrænder man som hjemmehjælper?
Er det nogen, der har et godt bud på, hvordan jeg skal indtaste en arbejdsdag som hjemmehjælper? Jeg ville jo gerne tælle det med i mit motionsregnskab:)
17 år16. august 2006 kl. 17:08
#2
re: hvor meget forbrænder man som hjemmehjælper?
Hej Anonym.

Jeg vil tro, det kunne være passende at indtaste, hvor du angiver dit aktivitets/energiniveau under din profil. Jeg vil mene, det skal hedde middel.

Hilsen Lene.
17 år17. august 2006 kl. 12:37
#3
re: hvor meget forbrænder man som hjemmehjælper?
Jeg har tidligere arbejdet som gruppeleder for en gang hjemmehjælpere. De piger, jeg havde under mig, kan jeg sige, uden at blinke, at de havde et aktivitets/energiniveau, der hed "højt".

De cyklede fra klient til klient og de fleste af dem gjorde rent 2-3 timer om dagen. Men det kommer jo an på, hvor dine hovedopgaver ligger. Hvis du primært er til den personlige pleje, er middel nok mere rigtig. Hvis du derimod cykler 5-10 km om dagen mellem klienterne, og har gulvvask , tøjvask et par gange dagen - så kan du - uden at snyde sige, at du har et "højt" aktivitetsniveau.

Men det skader jo ikke, at sætte aktivitetsniveauet for lavt. Det er værrer den anden vej.

Mange hilsner
Pernille
17 år13. januar 2007 kl. 16:16
#4
re: hvor meget forbrænder man som hjemmehjælper?
Hej

Jeg ville som udgangspunkt sætte aktivitetsniveauet til middel under profil.

Derefter ville jeg så oprette en arbejdsdag under motion, hvor man jo kan indtaste, præcis hvad den består af. F.eks. cykling, rengøring og madlavning, derudover kan man under samme dag indtaste, hvad man foretager sig i fritiden - sport, madlavning m.m.
Hvis du så under info - oversigt kan aflæse at dagens aktivitetsniveau er højere end det programmet siger, kan du jo prøve at ændre til høj under profil.

Men som Pernille skriver, så er det bedre at taste niveauet for lavt, det betyder bare, at du taber dig mere end programmet tror:)

Mvh.
Marianne
17 år18. januar 2007 kl. 12:12


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });