Maveoevelser / dansehaandtag

Du læser en tråd i debat > motion

#1
Maveoevelser / dansehaandtag
Jeg foelger enaerobic time med en rigtig god instruktoer. Jeg er ret daarlig til maveoevelserne da jeg hurtigt faar ondt i baade mave og ryg, og giver op. Men denne instruktoer viste en dag 2 gode oevelser:

Mave: staa paa alle 4 som en kat. Soerg for at ryggen er lige - ikke krummet (kig evt i spejl). Traek vejret ind og ud: naar du traekker vejret ind skal maven vaere afslappet (haenge). Naar du puster ud skal maven traekkes ind/op. Det kraever lige lidt koordination, men er ellers ret let og goer ikke ondt nogen steder.

Dansehandtag: lig paa siden med benene strakt. Loeft begge ben (ogsaa det underste, det kan lade sig goere!). Benene skal vaere aabne med ca. 15 cm imellem. Hold balancen ved at have en haand under hovedet og en haand foran til stoette. Hold foerst benene strakt i ca.30sek. og begynd dernaest at bevaege dem vaek fra hinanden og tilbage igen (op og ned). Gentag.
Det er lidt haardt men traener til gengaeld ogsaa mave, ryg og laar oven i koebet. Det er foerste gang jeg har fundet en oevelse der tager sig af dansehandtag!
Mvh Lone
18 år25. april 2006 kl. 17:25
#2
re: Maveoevelser / dansehaandtag
Det lyder rigtig spændende. Jeg tror, jeg har set øvelsen i effekt motions bogen. I næste måned anmelder i form forskellige slags maveøvelser som 15 kvinder har afprøvet. Jeg er spændt på at læse nærmere.

Hilsen Asta Elise
18 år25. april 2006 kl. 19:28
#3
re: re: Maveoevelser / dansehaandtag
Hej Asta Elise!

Ja, det er faktisk en super god artikel I Form har lavet om maveøvelserne. Som de selv skriver, er det jo ikke en videnskabelig undersøgelse, men bare en lille test..MEN den beviser i hvert fald det vi nok alle ved; der skal knokles før man får resultater..Og gerne både med kosten og motionen..*ss*

Knus fra Mulde
18 år3. maj 2006 kl. 01:21


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });